Senaste nytt

SAS inför zoner för boarding

dino_81

Medlem
Jag och flickvän som reser på samma bokning. Inte alls optimalt att vi hamnar i olika zoner.

Zon: A
Sträcka: Arlanda-Tegel
Eurobonus Status på Boarding Pass: EBG
Övrig status angiven på Boarding Pass: -
Kabinklass: Go
Vilket säte (Rad och bokstav tex 11A): 9C

Zon: H
Sträcka: Arlanda-Tegel
Eurobonus Status på Boarding Pass: -
Övrig status angiven på Boarding Pass: -
Kabinklass: Go
Vilket säte (Rad och bokstav tex 11A): 9B
 

Mayer

Medlem
Flög i tisdags och blev överraskad av denna funktionen. Brukar inte bry mig om prio-boarding då alla bara knör och armbågas och struntar i vilka som egentligen får gå på ändå. Men nu när folk inte kom igenom maskinerna så blev det ju riktigt bra att kunna gå fram och gå igenom först trots att man suttit ner tills boardingen började :) Bra!
Kan även tillägga att jag hade inte reggat kortet i bokningen så det stod fel zon på mig. Räckte att visa EBG så släpptes jag igenom. Så dom är inte omöjliga trots fel zon på boardingpass.
 

kaktusen

Medlem
SK016 ARN-LLA idag. Är EBS och åker på poäng i Plus. Zone B. Stor humor när flera försökte boarda när det bara stod "gate open" och passagerare fortfarande gick av planet. Ett litet problem var även att det skulle åka med Norwegian, inte SAS....... Ett äldre par som faktiskt reste med SAS var mycket konfunderade, första flygningen?, försökte boarda innan passagerare stigit av planet och var förvånade över att maskinen inte funderade.

Tur att det finns vin på planet:) Fick som vanligt ett par flaskor.
 

Kompresser

Ny medlem
Brukar mest bara läsa här men ville erbjuda en hjälpande hand i zon-kartläggningen och klargöra vilka grupper som ingår i vilka zoner.

Zon A - *G och EBG-uppåt
Zon B - kabinklass C
Zon C - kabinklass Y intercont

Resterande zoner är M-klass beroende på rad, där zon D motsvarar längst bak i kabinen och Zon H de första raderna i Go.
 

aldrighemma

Medlem
Brukar mest bara läsa här men ville erbjuda en hjälpande hand i zon-kartläggningen och klargöra vilka grupper som ingår i vilka zoner.

Zon A - *G och EBG-uppåt
Zon B - kabinklass C
Zon C - kabinklass Y intercont

Resterande zoner är M-klass beroende på rad, där zon D motsvarar längst bak i kabinen och Zon H de första raderna i Go.
Välkommen hit @Kompresser !!

Har du någon inside info till detta? Det ser ju ut att stämma bra med vad som rapporteras i alla fall !
 

Agö

Medlem
Som statuslös ska man alltså inte välja raderna längst fram i Go - då är det boarding sist som gäller.
 
Zon: A
Sträcka: Köpenhamn - Frankfurt
Eurobonus Status på Boarding Pass: N/A
Övrig status angiven på Boarding Pass: Aegean guldkort
Kabinklass: Go
Vilket säte (Rad och bokstav tex 11A): 10F
 
Toppen