SAS inför bokningsklass P på långdistans

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av AABack2ARN, 14 Maj 2014.

1. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och detta till riktigt bra priser.

PSXTRA verkar faretypen heta och minsta frånvaro är 6 nätter

STO-WAS/EWR/ORD SEK6910+skatter och avgifter
    STO-SFO SEK8910+skatter och avgifter
    STO-BJS SEK8000+skatter och avgifter

Enda kruxet är att det verkar vara ganska ont om tillgänglighet i P.

Som järmförelse kostar B-klass mellan 3000 och 5000 kronor mer på motsvarande sträcka

2. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul! En anpassning inför Lufthansas intåg på premium economy kanske?

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte helt otroligt. Men jag tror också många som vill betala lite extra för bekvämt resande men inte för en business-biljett har klagat på att SAS inte erbjuder PLUS till bra priser och i stället vänder sig dessa till exempelvis British Airways.

Vet inte exakt skatter och tillägg för dessa sträckor men antar att det borde vara i storleksordningen 3000-4000 kr. Dvs ett totalpris på 10000 SEK (och uppåt).

4. Jag har inte koll på hur mycket British Airways World Traveller Plus brukar kosta till Nordamerika men till Beijing och Shanghai brukar det kosta runt 13.000 SEK inkl. skatter och ca 11.000 SEK inkl. skatter till Hong Kong, förutom vid reor.

5. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kollade SK till EWR från ARN nyss och kostnaden de datum jag kollade (november) blev exakt 10.000:- för P klass!

6. Låter verkligen bra - en produkt jag skulle tänka mig betala 10k för. Direktflyg till EWR tar inte så värst lång tid, så Plus känns ibland som en bra kompromiss.... (När man inte vill flyga omvägar).

7. Förresten, var P klass inte bokningsklass för bonusresor i Economy Extra (dagens SAS Plus) förut?

8. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OT: Ja det var det nog, undrar om det betyder att de "aldrig" mer kommer tillbaka?

Känns som ett smart drag av sas, många gånger kan man ju hitta en billig biz från någon annan till samma pris som en SAS plus.

9. pitch

pitch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte dumt, nej. Det känns som att SAS har drabbats av vanligt folkvett nu för tiden och faktiskt försöker tänka sig in i vad resenärer kan vilja betala för en tjänst.

10. sfalc

sfalc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar som det räcker att man stannar till söndag lunch. Torsdag - Söndag Stockholm - San Francisco ≈ 12700 i februari. Helt ok pris.

Last edited: 14 Maj 2014

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!