Senaste nytt

SAS inför avgift för betalning med kreditkort

agehall

Medlem
Om detta blir verklighet i Sverige, så får jag väl börja ta ut kontanter och betala mina biljetter med. Hoppas SAS gillar enkronor...
 
@Stefan 62: Ingenting. I mina och många andras ögon har SAS service produkt och varumärke försämrats och det är ju också något man förlorar på. Nej, SAS är dumsnåla och detta är inte rätt väg att gå till att vända halv- och helårsresultat till positiva siffror.
 

Mikael

Medlem
Om detta blir verklighet i Sverige, så får jag väl börja ta ut kontanter och betala mina biljetter med. Hoppas SAS gillar enkronor...

Sitter och grunnar på en lämplig kollektiv protest om denna avgift blir verklighet. Att betala med enkronor leder hittills. Tänk om tillräckligt många gjorde det...
 

Randy Marsh

Medlem
Sitter och grunnar på en lämplig kollektiv protest om denna avgift blir verklighet. Att betala med enkronor leder hittills. Tänk om tillräckligt många gjorde det...
Finns det inte en lag som säger att man kan vägra att ta emot en betalning som är "opraktisk" och innebär onödvändigt mycket extra arbete, t ex att ett företag kan vägra ta emot en betalning på 20 000 kr i femtioöringar? Har för mig att jag har läst det någonstans. Tror att denna lag säger något om att det är ok att vägra acceptera en betalning som består än mer än X enheter av exempelvis enkronor.
 
Toppen