Ja, man blir trött, för att uttrycka sig milt.
Det återstår väl att se om de inför det även i Sverige. I Norge är detta som sagt vanligt (säkert även allmänt uppskattat p.g.a. den dritkassa synen på service), och Norwegian gör ju det redan.
Dock tar ju SAS redan ut ett "servicearvode" online, trots att man inte har någon service och du sköter allt själv - PR mässigt hade det ju då varit smartare att höja detta. Nu blir det ju ytterligare ett sätt i raden att mjölka framförallt oss/de som reser i tjänsten och alltid använder kreditkort. Briljant, tänker SAS...
Likaså är det ytterligare en anledning för privatresenären att välja bort SAS som alternativ på semesterresan. Dessutom försvinner argumentet med att de inte tar extra betalt för just kortbetalningar. Det är helt urbota dumt och jag får bara hoppas att det straffar sig.
Tragiskt, men för den vanlige, sporadiska resenären erbjuder SAS inte längre något mervärde jämfört med LCC's.
I mitt fall blir det allt som oftast SAS i tjänsten, mest pga avtal och linjenät. Privat går jag efter plånboken och principer. Det blir sällan den billigaste biljetten, men däremot den som ger mest bang for the buck, speciellt på långlinjer, och där är SAS aldrig ett alternativ.