SAS incheckning på Heathrow har kraschat

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Johan Pfeifer, 19 April 2013.

1. Johan Pfeifer

Johan Pfeifer Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    För tillfället går det inte att checka in på SAS på LHR (terminal 3). Självbetjäningen fungerar sporadiskt men har du incheckat bagage är det helt stopp.

1 person likes this.
  2. Johan Pfeifer

Johan Pfeifer Medlem

Land:
    Det rör visst fler diskar än bara SAS. Singapore Airlines bad just om ursäkt i högtalarna...

3. Johan Pfeifer

Johan Pfeifer Medlem

Land:
    ..., Emirates, Cathay Pacific... Verkar som om hela terminal 3 har somnat. SAS försöker göra fallback till manuell hantering men ingen verkar veta hur man gör...

4. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Härligt med strul på LHR, kan aldrig sluta bra...

5. Johan Pfeifer

Johan Pfeifer Medlem

Land:
    Efter många om och men så kom de fram till hur en manuell incheckning går till och jag sitter på planet till GOT 4 minuter innan avgång. Nu letar de efter 4 passagerare, men är det inte större svinn än så får det väl anses vara ganska lyckat?

6. NotRyan

NotRyan Medlem

Det är det här som blir problemet när man har system som bara fungerar år ut och år in utan att man behöver ta till reservrutiner, när det händer något så blir det verkligen strul...

Hoppas det löser sig fort, låter som något generellt kommunikationsproblem eftersom alla drabbats...

Mvh
    /NotRyan

7. Johan Pfeifer

Johan Pfeifer Medlem

Land:
    De började få upp delar av systemet igen när jag lämnade incheckningsområdet.

Vi landade i stort sett i tid så det löste sig ju rätt bra till sist. Jag fick stå och köa en timme istället för att äta frukost i loungen, men men... (Och alla mackor var slutsålda redan på flyget till LHR så att jag missade bussen på GOT med 5 minuter och på så sätt fick två timmar på mig att käka lunch var kanske lika bra det :) )

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!