SAS incheckning i Houston

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jakob Österberg, 1 November 2014.

1. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som vet om SAS kör egen incheckning i Houston, IAH, eller om det är outsourcat och isåfall till vem?

SAS hade trasslat till min bokning så United i San Antonio lyckades inte checka in vare sig mig eller väskorna mer än första sträckan till Houston. Blev till att claima väskorna och bege sig upp till incheckningen, men SAS lyser med sin frånvaro. Så istället för att sörpla skumpa i loungen får jag sitta och häcka i avgångshallen tillsammans med mina väskor. Halvnöjd med SAS för tillfället...

2. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan ju till och med se loungen härifrån (eller i vart fall något som liknar en lounge). Några trevliga timmar i loungen kommer bli några timmar i en soffa i avgångahallen. Med tanke på mängden bagage är jag inte heller särskilt mobil. SAS - det här gjorde ni inte bra, inte det minsta...

3. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En god gissning kan ju vara att Swissport sköter det. De har folk i Houston enligt sin hemsida och driver ett bolag tillsammans med PrivatAir som flyger den här turen för SAS. Dock listar de det inte på sin sida, men där finns ju lite kontaktuppgifter:

Swissport International Ltd. - Network

Jakob Österberg gillar detta.
  4. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! De löste sig, de dök upp precis efter att jag läst ditt svar. Så jag hann med några timmar i en trevlig lounge. Dessutom lyckades SAS boka om mig så jag kommer hem två timmar tidigare än planerat. Så nu är jag och SAS vänner igen :)

FlyingErik, Stefan62, Holloman och 5 andra gillar detta.
  5. Monkey_Class

Monkey_Class Guest

Vilken lounge kan vara trevlig på IAH?
    Har inte hittat ngn hittills..

Agö gillar detta.
  6. NotRyan

NotRyan Medlem

The Executive Lounge tyckte jag var ganska trevlig i varje fall.....

7. Monkey_Class

Monkey_Class Guest

Sitter i den just nu och jag är "bound to agree" för det var länge sedan en lounge hade en sådan variation och god mat. Utbudet är riktigt bra faktiskt. Miljön är dock lite tråkig men ändock OK.

Jakob Österberg gillar detta.
  8. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har man access till den när man flyger med SAS Houston-Stavanger?

9. NotRyan

NotRyan Medlem

Ja

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!