SAS i stället för LCC när problem uppstår

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av ben_hg, 29 Oktober 2012.

  1. ben_hg

    ben_hg Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fick just ett mycket bra exempel på fördelen med att åka med ett "riktigt" flygbolag i stället för Ryan etc. Är i Orlando med planerad hemresa med SAS på onsdag via EWR, men United cancellerade MCO-EWR pga Sandy. Pratade med SAS i Talinn, de bokade om mig MCO-FRA-ARN med Lufthansa. Det behövdes inte någon förhandling, inget tjafs, enbart utmärkt service.

    Föredömligt, SAS!
     
    15 personer gillar detta.
  2. GOTATH

    GOTATH Medlem

    Ort:
    GOT/ATH
    Land:
    Sverige Sverige
    En av anledningarna till att man alltid väljer ett "riktigt" flygbolag istället för en LCC!
     
    Last edited: 29 Oktober 2012
    5 personer gillar detta.
  3. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad skönt! Har styvdottern strandad med British Airways i London på väg till New York sedan igår. British Airways har efter mycket tjat och tjafs bokat om henne 4 ggr och samtliga har sedan blivit inställda. British Airways sköter det så fruktansvärt dåligt att jag tror att inte ens Ryanair hade varit särskilt mycket sämre. Man blir mörkrädd när man tänker på hur lite de egentligen bryr sig.

    Det finns biljetter, man säljer biljetter online och vägrar att boka om med andra cariers än British Airways/American Airlines/IB och bara direktflyg eller via ORD alt MAD via telefon. Det enda de erbjöd var 2 eller 6 nov och har påstått att det är det enda som finns, trots att det visst finns biljetter tidigare. End of discussion.

    Som tur var tog hon sig tillbaka till LHR och fick hjälp av en service minded British Airways anställd som, efter ett telefonsamtal hit, ordnade till det hela mycket föredömligt.

    Måste säga att SAS, de gånger jag varit med om deras kaos har hanterat det betydligt bättre än vad British Airways har gjort den här gången.
     
  4. Martin Andersson

    Martin Andersson Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu är det väl så att flygbolagen är tacksamma för om/avbokningar från NYC med tanke på mängden strandsatta passagerare. Men det är skönt att höra att det var så enkel hantering.
     
    1 person likes this.
  5. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ett jätte bra bevis igen att SAS verkligen bryr sig om sina resenärer. :)
     
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×