SAS i media igen gällande nya långdistansflyg

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av MarcusC, 2 Maj 2012.

1. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är väl ständigt återkommande, men återigen rapporteras SAS studerar nya långdistansflyg. Valet ligger väl främst mellan A350 och B787, men även uppdaterad version av A330(ER) nämns.

SAS shopper langdistancefly | Ingeniøren

Detta har ju varit uppe till diskussion de senaste åren, men känns samtidigt som SAS borde fatta ett beslut snart med tanke på långa leveranstider.!?

1 person likes this.
  2. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Dreamliner hoppas jag på :D

3. Med tanke på utbildningskostnader för flygplantyp cert, tror jag att SAS väljer Airbus A350.

4. TorbjornMieden

TorbjornMieden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    jag hoppas på ngt nytt..inte renovering utan hade varit skönt med en helt nytt...

5. Nystrom

Nystrom Medlem

I vilket fall, nya kärror behövs om bolaget skall ha en chans att vara konkurrenskraftigt.

6. Jag tror också att det blir Airbus 350 med tanke på dagens A330/340 flotta och satsningen på A320/321 NEO.
    Det bästa för SAS vore nog lite mindre plan egentligen, därför skulle Boeing 787-8 vara perfekt tror jag med strax under 200 säten. Alltid fullt och troligen bra ekonomi i det.

British Airways planerar totalt 183 säten på deras 787 varav 42 i Club World (Business Class), 51 i World Traveller Plus (Premium Economy) och 90 i World Traveller.

Säg att SAS skulle sikta på något liknande:
    42 Business Class
    42 Economy Extra
    108 Economy

...det skulle innebära 27% färre säten ombord än på A330 men troligen högre yield?

1 person likes this.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gillar Airbus. Dreamliner är säkert trevlig, men jag tror att det är mest hype. Det enda som jag tycker verkar riktigt nice med 787 är att kabintrycket hålls på en lägre höjd än i traditionella plan.

8. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Har du varit i en/sett den live? ;)
    Tror du kommer ändra uppfattning då.

9. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    B787 eller A350 spelar ingen roll, skulle vara kul med något nytt oavsett typ. :)

10. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS Airbus 330/340 är världens mest använda 330/340 i flygtid räknat, det berättade Rikard Gustafson på Pandionträffen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!