Senaste nytt

SAS i möte om direktlinje Stavanger - Houston

agehall

Medlem
Jo, men jag tvivlar på att man kan fylla ens en narrow body som flyger T/R varannan dag. Det är rätt mycket premium platser och jag har svårt att se att en sådan linje kommer att locka andra än de som utgår från Stavanger.

Jag skulle säga att det är en kul idé och jag förstår att många vill ha det men jag tvivlar på att tillräckligt många är beredda att betala för det.
 

Randy Marsh

Medlem
Det får väl göra som BA001/002 och köra bara Business i planet :p
Det är det jag tippar på om man ska flyga från just Stavanger och inte Köpenhamn eller Oslo. Finns ju överhuvudtaget inget motiv för att välja SAS för resande från Stavanger om man andå måste byta; då kan man lika gärna resa med British Airways, KLM eller Lufthansa.
 

Palazzi

Medlem

Viking75

Medlem
Att SAS själva skulle börja flyga på Houston är helt orimligt. Att man vid ett möte kan tänka sig någon form av codeshare med UA är inte helt omöjligt men inte heller särskilt realistiskt.

Det känns som att vi alla här vill att SAS skall utöka på longhaul. Det saknas pengar för detta och ledningen för SAS satsar på Europa då flottan tillåter att flyga just här. Mördande konkurens eller inte, har man inte möjlighet att expandera så får man göra precis som SAS gjort dra ner radikalt på kostnaderna och försöka överleva med de förutsättningar man har.
När SAS klarat sig igenom den första krisen tror jag dock att man måste våga sig på en rejäl satsning på longhaul flottan och börja erbjuda en modern produkt i businessclass kombinerat med fler linjer.
 

Timotey

Medlem
Håller med dig Viking men SVG-IAD är nog inte första longhaul man ska satsa på. Tror som du säger om det ska bli nåt så kanske men bara kanske genom en codeshare med UA.

Själv hoppas jag på någon rolig longhaul från ARN
 
Toppen