Senaste nytt

SAS hyr in Boeing 767 för att klara Atlanttrafiken

Agö

Medlem
Nu har även hemresan den 28/6 (SK902) ändrats på sas.se. En rad (9) med 2-3-2 visas som "Economy Extra". Hahaha, vilket skämt. Dags att slå SAS en signal igen ;)
 

Paby

Medlem
Här gottar sig SAS-hatarna ;). Blir lite väl enögt att inte förstå (eller vilja förstå) skillnaden mellan att behöva ställa in flygningen med ett plan man har specifikt marknadsfört och detta. Svensson blir nog lika upprörda för detta som att bussen som tar dom till jobbet har bytt färg från gul till grön.

Om det var så att den stora massan inte brydde sig alls och att bara dom mest inbitna FFs förväntades vilja avboka för att dom inte får åka 330/340, varför då inte erbjuda fri ombokning? Med så liten förväntad impact skulle det vara en smal sak, eller hur?

Tror du underskattar folks erfarenheter och förväntningar. Min lillasyster, som flyger två-tre resor om året, har betalat en tusenlapp mer med SAS till New York istället för UA och KLM för att hon gillar SAS bäst baserat på erfarenhet. Hon skulle givetvis märka skillnad direkt och den där extra tusenlappen skulle plötsligt känna väldigt slängd i sjön. Tror du hon skulle prata så gott om SAS efter det?
 

Paby

Medlem
Här gottar sig SAS-hatarna ;)

O nej, jag är ingen SAS-hatare. Jag har haft EBG i många år för att jag gillar SAS men börjar bli rätt trött på hur beslut numera bara fattas med Excel.

Inget bolag i världshistorien har någonsin lyckats spara sig till framgång men SAS verkar tro att dom ska bli dom första.
 

adhoc76

Medlem
Resonemanget om att det avtal man upprättar när man köper en biljett "bara" innefattar en skyldighet för flygbolaget att transportera från A till B håller inte. Nu har jag ingen erfarenhet av Omni Air, men att bara påstå att det är en likvärdig produkt för att man blir transporterad från A till B räcker inte. Varför man valt att boka med SAS kan variera, men för många kunder har nog valet gjorts för att SAS är SAS.

SAS skulle inte förlora så många resenärer på att ha full transparens, berätta som det är och erbjuda fri ombokning/avbokning. De skulle snarare vinna på det som service till resenärerna...

Och att SAS måste spara är uppenbart, men börjar bli lite för rörigt nu tycker jag med inhyrda underleverantörer (Omni Air, Jettime etc etc)
 

Agö

Medlem
Hade ett missat samtal. Från SAS Direct Sales. Detta avser avgången den 28 juni där vi är bokade i Economy Extra. Meddelandet: vi kan acceptera att bli nedgraderade till ekomomi eller byta datum. För nedgraderingen erbjuds vi 1200 EUR i travel vouchers (två pers) eller 600 EUR i cash.

Bra eller dåligt?
 

Tockstew

Medlem
Beror ju på om det är viktigt att åka i Plus denna gång. Finns planer på en ytterligare long haul med SAS så har ni ju en bra rabatt på nästa resa... Säg åt dem att du accepterar om du får miles för Plus:) Om detta nu var en betald biljett.
 

Agö

Medlem
Beror ju på om det är viktigt att åka i Plus denna gång. Finns planer på en ytterligare long haul med SAS så har ni ju en bra rabatt på nästa resa... Säg åt dem att du accepterar om du får miles för Plus:) Om detta nu var en betald biljett.

Nix, det var en poängresa. Vore ju trevligt att få tillbaka poängmellanskillnaden också. Ska slå dem en signal imorgon och förhandla lite.
 

Storsteffe

Medlem
Tycker iofs att det är befogat att klaga på SAS hantering av detta men man ska komma ihåg att ledningen troligtvis har som prioriterat uppdrag att göra SAS säljbart så fort som möjligt.
 

Dr. Miles

Expert
Tänk om det hade varit "Operated by PIA (eller Biman)", skulle folk acceptera bara för att man blir transporterad mellan A och B enligt tidtabell? :eek:
 
Toppen