Senaste nytt

SAS Head Chef Peter Lawrence går till British Airways?

STO-ARN

Medlem
De skriver menyn på franska med engelsk översättning för att det ska va fint. Kan de då inte bemöda sig med att skriva disclaimern om att en rätt kan ta slut på franska också. Ska det nu va fint ska det va fint över hela linjen kan man tycka - eller var den franskan lite för komplicerad ;)

Är det bara jag som tycker att bilden där de häller upp Moët med flygvärdinnans ansikte ser lite konstig ut?

Var det modellerna 747-100 och 747-200 som hade trappan utformad på det sättet eller varierar det mellan flygbolagen. Tycker mig inte ha sett det på någon annan 747a nämligen...
Ang. Trappan till "Upper deck": Så vitt jag vet var det B-747-100/200 som hade spiraltrappan. Först senare med B-747-300/400 så blev det en raklång trapp i flygplanets längdriktning...
 

fcx

Medlem
Tillbaks on-topic då, vad kan vi förvänta oss för enhancements på BA i och med detta?

Deras long-haul plus är ju lika färdigslaktad som SAS, så där lär ingenting hända.

Men kanske brittisk öl ombord? De kör väl fortfarande Heineken och Tiger (Heineken) bara?
 

palmen

Moderator
Deras long-haul plus är ju lika färdigslaktad som SAS, så där lär ingenting hända.

Men kanske brittisk öl ombord? De kör väl fortfarande Heineken och Tiger (Heineken) bara?
Nej de har ale ombord, vet att jag druckit old speckled hen eller vad den heter.
 

Canadien

Medlem
Men kanske brittisk öl ombord? De kör väl fortfarande Heineken och Tiger (Heineken) bara?

Austell Kentish Ale har de haft ett tag nu. Men det finns ju godare brittiska öl. Gin är ju annars något de skulle kunna satsa lite på. 3-4 st small batch som de byter ut varje kvartal eller något.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Carlos

Medlem
Tillbaks on-topic då, vad kan vi förvänta oss för enhancements på BA i och med detta?
Kan tänka mig att Peter ser fram emot att sätta tänderna i BA’s hårt kritiserade First.
Dock vet jag inte om deras catering och dryck sköts av en särskild grupp, och vi vet ju ännu inte vad hans nya tjänst kommer att bli.
 

Carlos

Medlem
Det är inte maten i sig som är problemet där - det är servicen som är problemet.
Jag har nog för mig att jag läst genomgående kritik mot det mesta utom möjligen drycken och kabinen. Kan dock ha fel.
The Points Guy skrev lite syrligt nyligen att han tyckte BA First var ”Best European Businessclass”

Jag minns en tråd där du verkligen inte skonade BA First Agehall, var det verkligen enbart pga servicen?
 
Toppen