Senaste nytt

SAS Head Chef Peter Lawrence går till British Airways?

Carlos

Medlem
Av döma Instagram går sas Head Chef Peter Lawrence till British Airways (om en något lite kryptisk post). Tankar på det? Tycker mig känna en förbättring i mat-konceptet hos SAS Business (extra S/O till löjrommen), och även om jag inte är någon ölfantast (gillar Lufthansas Warsteiner mer än nån humlig dansk IPA) så kan jag uppskatta SAS kreativitet på ölfronten.

Vad står på menyn för SAS framtid mat, dryck och konceptmässigt? Nån som vet vem som tar över?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Ja det stämmer att han går dit. Det kommer fortsätta med en till burk och WPS4 i sas business samt ytterligare en öl. Efter det får vi väl se men jag tror och hoppas att de fortsätter med åtminstone bra burköl framöver så man kan dricka en öl ombord.
 

Hafermann

Medlem
Tycker SAS mat i business de senaste åren har varit av generellt bra kvalitet.

Hoppas det fortsätter så även framöver trots byte av ansvarig.
 

palmen

Moderator
En uppryckning vad gäller vinsortimentet i SAS Business står högt på önskelistan.
Då kommer ju något annat få stryka på foten istället då det finns en budget för vad mat/dryck får kosta per person ombord i business. Att den specifika ölen försvinner finns det nog risk för och då finns ju ett litet utrymme att förbättra något annat. Dessa öl kostar dock ca 100 kronor och finns 3 flaskor lastade per flight så det är 300 kronor som i så fall skulle kunna läggas på bättre vin per flight. Blir inte mycket per person då vinkostanden per person skulle kunna öka med 7-10 kronor ungefär.

Jag ser hellre att de har bra mat framför "bra dryck" ombord. Dock så får ju gärna de nordiska inslagen vara kvar med gin från Harahorn, öl från Mikkeller och whisky från Mackmyra.
 

KalleSus

Medlem
Då kommer ju något annat få stryka på foten istället då det finns en budget för vad mat/dryck får kosta per person ombord i business. Att den specifika ölen försvinner finns det nog risk för och då finns ju ett litet utrymme att förbättra något annat. Dessa öl kostar dock ca 100 kronor och finns 3 flaskor lastade per flight så det är 300 kronor som i så fall skulle kunna läggas på bättre vin per flight. Blir inte mycket per person då vinkostanden per person skulle kunna öka med 7-10 kronor ungefär.

Jag ser hellre att de har bra mat framför "bra dryck" ombord. Dock så får ju gärna de nordiska inslagen vara kvar med gin från Harahorn, öl från Mikkeller och whisky från Mackmyra.
Jag har deklarerat i en annan tråd att jag inte tänker diskutera detta ämne mer, eftersom vi inte förstår varandras argument. Dock har jag härmed framfört min åsikt.
 
Toppen