SAS har stora problem med TravelPass-migreringen

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av extacn, 26 Mars 2012.

  1. extacn

    extacn Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nu har det gått 1 månad och fel som ff inte är lösta:
    1. TP-produkt+EBG = platsgaranti >48h funkar inte. Måste ringa stup i kvarten när det är fullt :mad:
    2. Batchmigrerad äldre TP-bokning ResAid->Amadeus "finns inte" enligt TP-sidorna. Går att lösa genom att titta på den i checkmytrip.com
     
  2. Jacob

    Jacob Medlem

    Välkommen till BusinessClass.se extacn!

    Du är inte ensam att ha problem med Travel Pass men det verkar som det går åt rätt håll, nedan kom ut i torsdags. Verkar som de håller på att få ordning på systemen. Någon som har bättre koll på förkortningarna än jag har?

    Status Travel Pass 22MAR12 15:00 LT.
    SAS has now made significant improvements in the processing of Travel Pass journeys.

    -With the deployment of automatic FOID insertion on AeTM, the problems related to FOID for AeTM users (agents & customers) is solved.
    -The processing and invoicing of Travel Pass (TPC) journeys is almost back to normal and the majority of the back log has been captured.
    -Further enhancements and system updates is scheduled in order further secure stability and speed.
    -SIR information is still processed manually and the next set of SIR will be delivered during Friday 23MAR12 to Travel Agents.
     
  3. OSL_Commuter

    OSL_Commuter Medlem

    Nja, jag tycker då inte detta var ett fall framåt. Rörigt GUI, en massa problem så gör om, gör rätt är min mening!
     
  4. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Röran fortsätter!
    Att skriva/ringa till dem är lönlöst, Får bara svar utan verklighetsförankring. Dessutom evig väntan trots EBG.
    Det optimala var att jag fick felmeddelande även på telefonen när jag försökte få kontakt med Customer service idag.
    Några av ständigt återkommande felmeddelanden;

    Välj avgång?Det har uppstått ett internt minnesfel (3006
    Det har uppstått ett fel, vänligen försök igen (4000 - 0)
    Sök bokning Ett fel uppstod. (0)

    Vill ni ha fler varianter, jag har en hel bunt till.

    Således kan jag inte göra några ändringar på befintliga flygningar.
    Inte seata mig vid bokning.
    Nu över 20 enkelflygningar som inte finns bonus registrerade.

    Har gått över en månad sedan 23/2 med detta strulande.
     
  5. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vill bara addera två nya.
    Denna gång från samma bokningsförsök

    [{TEXT=Platsöversikten finns inte tillgänglig för detta flyg. Ditt önskemål kommer emellertid att beaktas vid bokningen. (8500), LIST_FIELD_ERROR=[], TYPE=E, NUMBER=8500}]

    •Systemet kunde inte bearbeta din förfrågan. Kontakta kundtjänst för ytterligare hjälp. (9015)
     
  6. extacn

    extacn Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har tröttnat och bokar nu alla peakflighter i veckan >2 veckor bort ifall jag vill ändra planerna med kort varsel.
    En massa no-show/sena avbokningar men man kan ju inte sitta i långa tfn köer flera ggr i veckan...
     
  7. De skrev att Travel Pass fungerar nu igen.

     
  8. extacn

    extacn Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    •Den här bokningsreferensen finns inte. Kontrollera numret och försök igen. (8104 - 1)
     
  9. extacn

    extacn Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    "Fullt" på 3 flighter, trots EBG >48h, ARN-OSD skärtorsdag
     
  10. Nystrom

    Nystrom Medlem

    Roade mig på morgonen att boka några TP-resor. Tur att man är tålmodig.....
    Exempel på "felmeddelanden":
    1. Det finns inga TravelPass-bokningar
    2. TPI ######### finns inte i din profil
    3. Sidan du söker är inte tillgänglig för tillfället

    Förutom vad i övrigt framkommer i tråden verkar det som att IT-gänget på SAS har en del att göra. Tittar jag på listan över bokningar så får jag olika resultat när jag klickar på länken "Mina TravelPass-bokningar" resp "Se/ändra bokning". Jag har förståelse att det kan kärva ca en vecka när man byter system men att det kärvar en månad......
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×