SAS har slutat med Guldcertifikat

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av telelina, 19 November 2014.

1. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skänkte bort ett guldkort. Personen som fick det hade missat att registrera sin adress på eurobonus, vilket förklarar att det aldrig kom något kort. När jag chattade med SAS meddelade de att möjligheten till att skicka ut "Guldcertifikat" tagits bort.

Tråkigt eftersom kortet inte hinner komma innan första resan som sker med Lufthansa/Swiss. Hoppas att det löser sig med appen. Ett förbättringsförslag till SAS är att skicka ett mail till kunden om att de saknar deras adress och behöver få in den för att skicka ut kortet. Jag är på inget sätt sur över detta, tycker bara att det är lite synd och hade varit lätt att undvika. Tråkigt att de tagit bort certifikatet.

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är ett guldcertifikat?

EBGGOT gillar detta.
  3. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Innan man fått sitt fysiska guldkort kunde SAS tidigare skicka ut detta bevis till en som en pdf.

4. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De kanske kallar det något annat egentligen? I så fall kommer det nog en rättning från någon inom 2min. ;)

5. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske kan "den lyckliga" verifiera sin nya status via SAS-appen?

6. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp! :) så på Arn är det nog lugnt. Byte i Frankfurt på utresan och i München hem, resan går till Rom (FCO).

7. Loungepersonalen ser väl status när dom drar EuroBonuskortet oavsett vilken färg det fysiska kortet har?

8. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kanske de gör jag gissar att han aldrig haft något EBS kort heller eftersom adressen saknades...

9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har faktiskt aldrig behövt visa upp något kort hos Lufthansa, däremot vill SWISS och Austrian alltid se kort.

10. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite intressant att man ens kan regga ett konto utan adress :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!