SAS har registrerat någon annans uppgifter på min profil

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Impendill, 13 Februari 2016.

  1. Impendill

    Impendill Medlem

    Hej!

    Såg just detta när jag loggade in och kollade inställningar/min profil på Eurobonussidorna:

    Namnet stämmer med mitt namn, både för och efternamn. Men adressen är till någon annan med exakt samma namn som jag. Telefonnummer och email adress är till mig.

    Känns lite konstigt. Någon som råkat ut för liknande?
     
    Last edited by a moderator: 14 Februari 2016
  2. bnr

    bnr Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det finns bara en man på den adressen, kan vara bra att censurera helt, poängen går ju fram ändå.
    Känns ju som att SK IT verkligen är SKIT när man ser sådant här, löjligt att det ens kan hända, någon borde bli av med jobbet.
     
  3. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Vore ju värre om SAS började avboka biljetter vid misstanke om dubbelbokning för att två personer med samma för och efternamn var bokade på samma flyg.
     
  4. Impendill

    Impendill Medlem

    En annan sak gällande namn jag kom att tänka på.

    Jag och min pappa flög challengerun förra helgen. Vid incheckning som vi gjorde i automat på Landvetter visades våra EuroBonus-nummer som vi lagt in i bokningen sen tidigare. För att vara säkra på att våra nummer verkligen låg rätt så sökte vi upp biljett eller servicedisken hos SAS. En mycket otrevlig man förklarade för oss som att vi var dumma i huvudet att det inte går att ha samma EuroBonus-nummer på bådas biljetter. Systemet känner av det och tillåter det inte så det är ingen idé att jag ens tittar sa han. Jag frågade vart jag kunde se mitt nummer och då ringade han in EuroBonus*S som stod på min resp min farsas biljett. Jag bad ytterligare en gång att han skulle kolla i sin dator för att verkligen vara säkra på att numren låg rätt. Han suckade och loggade in och konstaterade då att det var fel!

    Jäkla skit! Varför kunde han inte bara tittat från början när vi bad honom? Tänk om vi inte varit envisa, då hade kanske hela resan blivit utan poäng.
    Hans förklaring var att vi både hade samma efternamn därav att systemet gjorde fel. Det måste väl ändå vara relativt vanligt att två personer i samma bokning har samma efternamn, eller har jag fel?
     
    Smuffe gillar detta.
  5. Andreas.Net

    Andreas.Net Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag skall åka med familjen till London i morgon och där är vi 4 st som har eurobonuskort med samma efternamn, känns lite risky...:)
     
  6. Impendill

    Impendill Medlem

    Dubbelkolla vid incheckningen. Jag tog printscreen på alla bokningar osv för att vara helt säker på att allt var rätt, men vi flygplatsen fick jag ett annat besked :/
     
  7. Voyageur

    Voyageur Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    SK IT är risky any day of the week.....;)
     
    Smuffe och Rebel gillar detta.
  8. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ser inte riktigt vad risken skulle vara, om de skulle kreditera fel är det ju bara positivt i och med att du i efterhand kan retroregistrera poängen till ditt konto. Det är ju rätt lätt att bevisa att du har ett boardingkort med ditt namn och att din EuroBonus-konto inte fått några poäng.
    Jag skulle sitta helt lugn i båten, jag åkte med brorsan för några veckor sedan. Vi har båda samma efternamn och fick in poängen på våra egna konton.
     
  9. Impendill

    Impendill Medlem

    Jag fick för mig att det skulle bli omöjligt i efterhand att regga poängen rätt. Men det är bara mina spekulationer. Någonstans har jag läst att om poängen postas till ett konto är det i princip omöjligt att posta dem någon annanstans.
     
  10. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja men om SAS postar fel på en av sina egna SAS flighter så är det inte ditt problem att lösa.
    Däremot om du får in poängen på ditt Turkish-kort så kan det ju dock bli problem att även få de krediterade till SAS. Om dina poäng registreras till din pappas konto så har ju inte du gjort något fel och då får sas lösa det och lägga in det rätt.

    Det är ju dock inte direkt ovanligt att man reser med sin familj som har samma efternamn och om det skulle vara så att det ofta registrerades fel i dessa lägen skulle vi nog hört om det. Jag har i alla fall inte sett en massa sådana trådar så det ska nog vara rätt lugnt. Behöver inte starta en storm i ett vattenglas i onödan.
     
    Smuffe och Impendill gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×