SAS har höjt poängpriset för Star Alliance awardbiljetter

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Nahoj, 31 Oktober 2018.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På rena SAS-bokningar har det inte skett några förändringar. Där debiteras endast flygskatter, ingen service fee eller bränsletillägg.

Double Trouble gillar detta.
  2. aldrighemma

aldrighemma Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På en ren SAS award bör du inte få någon skatt tillbaka nu då flygskatten är tillbaka igen på sas.se.
    Möjligtvis kan någon mindre justering ske då de flesta skatter (förutom svenska statens) är dollarbaserade.

Double Trouble gillar detta.
  3. Double Trouble

Double Trouble Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabba svar!

4. MajaKlara

MajaKlara Medlem

Läser jag Star Alliance Award Chart rätt - är det 100 000 EuroBonus för C till Sydamerika?

5. KennethL

KennethL Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    165000

pswe gillar detta.
  6. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har du nog haft lite otur med läsandet, 165k ska det vara.

7. MajaKlara

MajaKlara Medlem

Tack för snabbt svar! Tyckte det såg lite för bra ut för att vara sant!;)

pswe gillar detta.
  8. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ringde EBD supporten idag efter att jag pratat med Tallinn och frågade om min Thairesa. Tjejen hos SAS som visserligen lät lite osäker sa:

/citat
    På *A bokningar oavsett om det är telefon eller självbetjäning via nätet = 450kr /pax i service fee.

På SAS bokningar via telefon = 375kr / pax service fee.

På SAS bokningar via nätet = 0kr / pax.
    /citat slut

450kr service fee kostar det enligt Tallinn varje gång jag ändrar en bokning (24h efter bokningstillfället) samt 150kr ändringsavgift. Innan 24h efter bokningstillfället kostar det bara 150kr per ändring.

Tycker det hela är så förvirrande att jag i protest just nu tycker det var bättre förr att bara betala sina 6000kr i skatt inkl allt och slippa dessa extremt luddiga och fula lågprisbolagstilläggen!!

DanielKif gillar detta.
  9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast att de tar ut en serviceavgift är ju helt motiverat egentligen. Det som gör det förvirrat är ju att de tar en serviceavgift samt en ändringsavgift. Hade varit mycket enklare om de sa "inom 24h == gratis, efter 24h == serviceavgift" och bakade in allt i en och samma avgift.

Jane Insane, henke12, Bryant och 14 andra gillar detta.
  10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med Agehall, men ännu mer motiverat om det var en avgift per bokning och inte per Pax. Det är ju inte direkt 2x jobbigare för dem att ändra en bokning med två pers jämfört med en.

Jane Insane, Zniper, Johan Hbg och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!