SAS har höjt poängpriset för Star Alliance awardbiljetter

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Nahoj, 31 Oktober 2018.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det är snarare så att det varit för bra tidigare. Men helt klart har det kommit till en ny dimension att ta hänsyn till vad gäller bokande av awards.

Bryant och danielhog gillar detta.
  2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så kan man välja att se det. Jag har inget problem med att de vill ta en bokningsavgift, och ombokningsavgift men se då till att alla medlemmar släpper availability i rimlig mängd samtidigt.

Johan Hbg, Mr Basic och Remington Steele gillar detta.
  3. intressenten

intressenten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    London - Tokyo via Singapore på utvägen, hem via CPH på hemvägen.

4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag inte fullt koll på din resa en att starta i London är dyrt, bättre att starta resan om du kan i CPH/ARN

5. beatonthebrat

beatonthebrat Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För mig verkar SAS Awards bokningssida ligga nere sen ca 1-2 veckor tillbaka. Funkar det för er?
    " WE'RE CURRENTLY UPDATING OUR SERVICE FOR STAR ALLIANCE AWARD ONLINE BOOKING.
    WE APOLOGIZE FOR ANY INCONVENIENCE CAUSED BY THIS."

6. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. intressenten

intressenten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bor i London och hade helst startat där, jag kan dock avsluta i CPH och sedan köpa en biljett hem om det skulle vara billigare, skiljer det sig i kostnad på var man startar och slutar?

8. Tonton

Tonton Medlem

Läs mitt inlägg igen ovanför som jag skrev till dig i helgen. Citerar mig själv från det inlägget:

Här kan du gotta ner dig i denna härliga skatt! Rates for Air Passenger Duty - GOV.UK

Min tolkning är att du får betala full ADP om du startar resan från London, men fortsätter till Köpenhamn på hemvägen.

intressenten, pswe och danielhog gillar detta.
  9. intressenten

intressenten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack!

10. Double Trouble

Double Trouble Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De här skatteförändringarna, gäller det endast om man har andra *A-bolag än SAS i sin bokning? T.ex. om jag har en award flight med SAS som jag bokade för 10 månader sedan och nu gör en ändring, borde jag då få tillbaka någon skatt?

Tack på förhand

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!