Senaste nytt

SAS har höjt poängpriset för Star Alliance awardbiljetter

Bryant

Medlem
Om det nu är så att SAS inte har upplyst om detta på förhand, innan man plötsligt höjer poängpriserna, är det bedrövligt dåligt av dem. Extra surt är det även med tanke på att de försämrat poängintjäningen, som även nämnts ovan.

Tänker exempelvis på de barnfamiljer som samlat poäng för en resa vid jul, och plötsligt vid bokningstillfället får reda på att de inte har tillräckligt med poäng.

Förhoppningsvis har de missat att meddela att förändringen gäller från XX-XX-XX, men man ska nog inte ha för stora förhoppningar om det. Får ringa SAS till morgonen och stämma av detta.

För de barnfamiljer du hänvisar till så är det ingen förändring då priset i ekonomi är oförändrat. Dessutom är man sent ute om man vill ha platser över jul .

Jag tror att det står i villkoren att förändringar kan ske närsomhelst så jag tror inte man behöver belasta kundtjänst med denna typ av frågor, informationen finns ju på hemsidan.

Trist för de som behöver ändra i en befintlig bokning som då kommer att kosta det nya priset.
 

Mr.cake

Medlem
Förmodligen därför SAS *A award sökmotorn är nere. "expected to be online again Wednesday afternoon." Skulle inte tro det va
 

SimonXYZ

Medlem
Poängpriset för bonusresor går upp och poängintjäning för flygresor går ner. Det är allt tydligare att Eurobonus är ett program för reflexvästar och kreditkort, inte för flygande.

Nu börjar det närma sig nivåer som gör att det är tveksamt om jag kommer att värva vänner till Amex. Själv kör jag nog på ett tag till, men då jag vill ha med hela familjen på mina resor så tror jag att det börjar närma sig smärtgränsen.

Det blir väl lite mer resor till små grekiska öar och skidorter i alperna framöver - det blir ju ändå inte mycket bättre än så :)
 

Berglund

Medlem
Det här var ändå ganska givet. Avis har öst ut poäng över Eurobonusmedlemmarna i år, Amex har varit nästan lika generösa. Som alltid när en valuta trycks upp i överflöd, kommer inflationen. Ingen borde vara förvånad.

Eftersom den stora Star Alliance konferensen i Bogota har varit (?) eller är precis runt hörnan så var det väntat att poängtabellerna skulle justeras i samband med den konferensen. Där sätts nya avtal mellan alliansens medlemmar och även priser. Fullt naturligt att man slussar vidare kostnaden till slutanvändaren/konsumenten.
 

mha321

Medlem
Ja, vi har nog i första hand sådana som avis och Amex att tacka för en sådan höjning.

I direkt skulle det ju också kunna vara att fler hittat till att faktiskt boka star Alliance awards med nya sökmotorn, men de kan knappast ha fått resultat från det ännu.

Bara att hoppas att de inte också höjer de (svårhittade) biljetterna på sina egna flyg.
 
Toppen