Senaste nytt

SAS har återöppnat sin nya Gold Lounge på Stockholm Arlanda

Klgn

Ny medlem
Jeg lurte på om en forvirret nordmann kan få litt hjelp.

Hvis man ankommer fra utlandet til Arlanda T3 og skal videre innenriks i Sverige fra Arlanda T4, kan man da som EBG benytte loungen i T3?
Og jeg skal møte en som reiser i plus, men ikke har EBG. Kommer vedkommende inn i samme lounge da, eller er det forskjellig lounge for EBG og Reisende i SAS Plus?

På forhånd takk for hjelpen!
 

Dr. Miles

Expert
Jeg lurte på om en forvirret nordmann kan få litt hjelp.

Hvis man ankommer fra utlandet til Arlanda T3 og skal videre innenriks i Sverige fra Arlanda T4, kan man da som EBG benytte loungen i T3?
Og jeg skal møte en som reiser i plus, men ikke har EBG. Kommer vedkommende inn i samme lounge da, eller er det forskjellig lounge for EBG og Reisende i SAS Plus?

På forhånd takk for hjelpen!
Så vitt jag vet, finns det inga utrikesflyg som avgår eller landar på Stockholm Arlanda Terminal 3.
Är det inte Terminal 2 eller Terminal 5?
 

Agö

Medlem
Beklager, jeg skrev feil. Ankommer Terminal 5.
Yes, du kan utnyttja loungen på Terminal 5 som EBG. Just nu kommer din Plus-vän in också eftersom businessloungen är stängd för renovering. Annars kan du möjligtvis testa att gästa honom/henne, det borde gå.
 

Klgn

Ny medlem
Takk for hjelpen! To spørsmål til:
- Hvor lenge er Businessloungen under renovering?
- Hvor lang tid bør man beregne fra loungen i T5 og over til T4 hvor flyet går?
 

FFlash

Medlem
Är det boarding 16.20 brukar jag röra mig från loungen i T 5 16.00 då kan jag promenera i lugn takt utomhus och komma upp i Sky City till Fast Track och hinna med ett snabbt besök och dricka ett glas vatten i loungen på T 4.

Jag också gjort det ett antal gånger. Det kan emellertid uppstå kö vid fast track sky city T4 sidan om man råker illa med rusningstid, men annars skall det funka utmärkt.

Min statuslös vän kom också in i T5 loungen med Plus biljett. Det var dock mycket folk där kl 16

Gillar den nya loungen. Ända problemet de hade var glasen som de inte hann med. Bara att köpa större diskmaskin ;)
 
Toppen