SAS (handling) förstörde resväskan!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Brandten, 19 Juli 2015.

  1. Brandten

    Brandten Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    När jag idag plockade av min incheckade 19kg stora resväska ramlade ett av de fyra hjulen av. Vet inte vem som skötte handlingen men jag tog en kölapp hos SAS ankomstservice och fick komma fram till disken direkt.

    Visade väskan. Han tog mina uppgifter. Gick och hämtade en helt ny (snyggare) väska. Jag skrev på pappret. Klart! Hela processen tog 3 minuter.

    Otroligt imponerande service, vilket jag också påpekade till personalen som blev glad.

    Utan att hänga ut andra flygbolag så flög jag med ett röd/blått/vitt bolag för något år sedan där väskan gick sönder. "Ojdå, jag beklagar" fick jag som svar den gången.

    uploadfromtaptalk1437341158781.jpg
    uploadfromtaptalk1437341140919.jpg
     
    simontemplar, Smuffe, Thomasn och 25 andra gillar detta.
  2. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hade ett liknande fall när jag kom hem från Houston för 1 månad sen med SAS på Arlanda var väskan sprucken. Tog max 5 min så gick jag därifrån med en ny väska, exakt samma som gått sönder :)
     
    Smuffe, Brandten och El0 gillar detta.
  3. marbe166

    marbe166 Medlem

    Ort:
    CGN
    Imponerande. Jag hade samma problem för 6 år sedan, ankomst Arlanda efter flyg med Lufthansa YUL-MUC-ARN. Ett av fyra hjul fattades. De hade inte en ny väska i samma storlek med fyra hjul tillgänglig där och då, jag fick en ny väska hemskickad någon vecka senare. Jag fick ta tåget hem till Norrköping med den skadade väskan, vilket inte var ett stort problem då den kunde framföras m.h.a. bara två hjul. Det verkade dock som att hela processen med nya väskan hanterades (och betalades) av SAS, är det någon som vet hur avtal mellan flygbolag ser ut för sådana här situationer?
     
    Brandten gillar detta.
  4. Hade också ett problem med ett hjul som trillat av min väska. Fick ett referensnummer, lagade väskan på Bagman i Malmö. Skickade kvitto till SAS och pengarna på kontot ganska omgående! Detta var på CPH!
     
    Brandten gillar detta.
  5. fly4fun

    fly4fun Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Min fru fick en Samsonite väska krossad under en SAS flygning. Även hon fick en ny i ankomstservice inom bara några minuter.
     
    Brandten gillar detta.
  6. Peter Hagander

    Peter Hagander Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Blev av med hjul nånstans på sträckan SFO-CPH-ARN på min Samsonite Inova (största modellen). Gick till ankomstservice på ARN. Fick välja mellan att få en ny väska (noname, betydligt mindre) eller få en voucher för att gå till en Samsonite-butik/verkstad i Kungsholmen. Valde det sista alternativet. Ringde dem och de såg till att ta hem reservhjulet så att jag bara kunde åka dit å göra ett smidigt hjulbyte. Helt klart nöjd med servicen.
     
    Brandten gillar detta.
  7. SAS ankomstservice Arlanda är riktigt bra. Har samma erfarenheter. Snabb korrekt service utan tjafs.
     
    Brandten gillar detta.
  8. Fredrik Jeanson

    Fredrik Jeanson Medlem

    Ort:
    VST
    Land:
    Sverige Sverige
    Min erfarenhet av SAS ankomstservice är detsamma, de är riktigt duktiga. Blev tvungen att checka in mitt handbagage på BGO-ARN och det kom fram med ett litet intryckt hörn. Frågade om reparation, men svaret var "jag går och hämtar dig en ny Samsonite istället". De är riktgt proffsiga att ha att göra med :)
     
    Smuffe, El0 och Brandten gillar detta.
  9. pep

    pep Medlem

    Har haft lignende gode oplevelser i CPH. SAS bagage service leverer varen! Har fået ny kuffert 3 gange de sidste 25 år. Desuden, af de kufferter som kasseres, har jeg spurgt om jeg kunne få en af de pæneste - og har fået 2-3 gange "ødelagte" kufferter af høj klasse som jeg med glæde har annekteret. Typisk fra amerikanske cruise turister eller fra forfængelige svenskere... :cool:

    I andre lande har jeg claimet men man får peanuts og aldrig/sjældent en ny kuffert for en beskadiget...end ikke 5 stjernede airlines som Qatar Airways eller Cathay Pacific kan levere på dette område. Her er TK bedre....men SAS er bedst!
     
    Smuffe, El0 och Brandten gillar detta.
  10. Unicornone

    Unicornone Medlem

    Ort:
    Vikbolandet
    Land:
    Sverige Sverige
    Har fått tre väskor demolerade vid SAS-flyg, alltid på hemresa som gått via CPH... Inga problem alls med utbyte av väska. Vet iof inte vad som händer när man har en dyrare väska som inte kan ersättas med deras standardväskor.

    När jag fick en väska spräckt hörn till hörn vid en Qatarflygning så var hanteringen allt annan än 5-stjärnig. De gjorde värdenerskrivning med tanke på att väskan var tre år så jag skulle få 40% (har jag för mig) av nyvärdet. Slutade med att jag bad dem fara o flyga. Dessutom tvingade de mig till en väskbutik som inte fanns på hemorten där väskan skulle lämnas in för bedömning. Hanteringstiden var runt 6 veckor.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×