Senaste nytt

SAS halverar trafiken från Linköping

jerixon

Medlem
Håller med, men i mitt fall som KLM Platinum väljer jag lätt Delta aller KLM long haul då gratis uppgradering till minst Economy Comfort alltid ingår och kan väljas i förväg :)

Angående Ryan så tror jag deras Köpenhamnslinje kommer ta mycket folk som bara ska ner dit.
Priserna är bra mycket lägre än för SAS tyvärr.

Jag ser, att efter en hel del påtryckningar så har SAS fått andra *A-bolag att plocka upp LPI som destination. Prissättningen har blivit bättre. Jag fick tex SAS att lägga till Linköping i deras Lågpriskalender. Fler och fler upptäcker att man kan flyga "utrikes" här ifrån, samtidigt som Ryan lägger ner linje efter linje från Skavsta. DÅ tar SAS bort en av avgångarna...märkligt.
 

Agö

Medlem
Angående Ryan så tror jag deras Köpenhamnslinje kommer ta mycket folk som bara ska ner dit.
Priserna är bra mycket lägre än för SAS tyvärr.
Tar det inte en timme att köra upp till Skavsta från Linköping? Verkar vara ganska omständligt om man kan ta tåget (centralt-centralt) på totalt 3,5 h. Så stor skillnad kan det inte vara prismässigt, eller?
 

jerixon

Medlem
Sällan man hittar för under 1200kr t/r med SAS tycker jag och det kostar 89kr enkel med Ryan...
Tar en timme upp med bil eller 1.5 med buss som kostar 100kr.


Tar det inte en timme att köra upp till Skavsta från Linköping? Verkar vara ganska omständligt om man kan ta tåget (centralt-centralt) på totalt 3,5 h. Så stor skillnad kan det inte vara prismässigt, eller?
 

jerixon

Medlem
Jag åker sällan tåg, men de gånger jag har gjort det till Malmö har det funkat OK.
Dock tycker jag mig aldrig ha funnit pris för 150kr.
Flygen tycker jag håller tiderna bättre och ska jag bara ner på möten över dagen flyger jag alltid.

Jag skulle aldrig ta flyget om jag bara ska till Köpenhamn. Snälltåget 149 kr plus 80 kr över bron. Folk får gärna flyga Ryanair, jag går aldrig i diskussion med dessa....
 

Agö

Medlem
Flygen tycker jag håller tiderna bättre och ska jag bara ner på möten över dagen flyger jag alltid.
Ja, det känns ju rimligt. Sitta minst 7h på ett tåg för en dagsresa verkar ansträngande. Men då vill jag påstå att det är lika besvärligt och tidskrävande att ta sig upp till Skavsta. Den marknaden är sannolikt direktflygets.
 

jerixon

Medlem
Nej precis och i det fallet var det inte mitt resmönster som det påverkade, men jag tänkte på eventuellt andra resande från Linköping.

Ja, det känns ju rimligt. Sitta minst 7h på ett tåg för en dagsresa verkar ansträngande. Men då vill jag påstå att det är lika besvärligt och tidskrävande att ta sig upp till Skavsta. Den marknaden är sannolikt direktflygets.

Nej jag har inte flugit den linjen ännu och om det blir aktuellt tar jag nog bilen till Skavsta endå, men för många andra mer "normala" resenärer tror jag det spelar stor roll.
Många klagar på Facebook tex om SAS prissättning till London och Köpenhamn och jämför med Ryan.

Trevligt, har du flugit Ryan till Köpenhamn för 89 kr plus buss 100 kr då? :)
 
1. Flygbussen kostar 139 kr enkel för vuxen
2. Flygbussarna avgår 6 ggr/dag från Linköping till Skavsta
3. Ska du åka med ryans avgång till Köpenhamn kl 07.15 så måste du ta bussen 03.45 från Linköping
4. Sista avgång hem från Köpenhamn är kl 14.15
5. Bussen från Skavsta avgår då kl 18.45
6. Du kan inte resa vidare från Köpenhamn med Ryan på samma biljett.
7. Alternativet att ta bilen kostar från 150 kr/dygn för parkering på Skavsta
 

jerixon

Medlem
Japp, jag ser helt klart inte fördelen själv, men finns nog många som gör det och är dumsnåla.
Som sagt tar jag nog själv bilen om det blir aktuellt och det är inte troligt så länge SAS från LPI finns :)

1. Flygbussen kostar 139 kr enkel för vuxen
2. Flygbussarna avgår 6 ggr/dag från Linköping till Skavsta
3. Ska du åka med ryans avgång till Köpenhamn kl 07.15 så måste du ta bussen 03.45 från Linköping
4. Sista avgång hem från Köpenhamn är kl 14.15
5. Bussen från Skavsta avgår då kl 18.45
6. Du kan inte resa vidare från Köpenhamn med Ryan på samma biljett.
7. Alternativet att ta bilen kostar från 150 kr/dygn för parkering på Skavsta
 
Toppen