Senaste nytt

SAS Group Interim report January-September 2012

Nyckeln i det som meddelas nu är att vi egentligen inte vet något alls förrän den 18/11. Styrelsemöte med go/nogo - och då måste ALLT vara på plats för att man ska köra vidare på den här planen.

Svettigt.
 

A380*G

Medlem
Nyckeln i det som meddelas nu är att vi egentligen inte vet något alls förrän den 18/11. Styrelsemöte med go/nogo - och då måste ALLT vara på plats för att man ska köra vidare på den här planen.

Svettigt.

Inget kommer "vara på plats" den 18 nov. Man har kanske lite svar på några frågor men inget beslut kommer kunna fattas åt något håll.
 
”Board will meet again on Sunday November 18, 2012 to decide if conditions for the implementation of the plan exist ”

18/11 kommer man att spika om man ska köra vidare eller om det blir KK.
 

A380*G

Medlem
”Board will meet again on Sunday November 18, 2012 to decide if conditions for the implementation of the plan exist ”

18/11 kommer man att spika om man ska köra vidare eller om det blir KK.

Svaret kommer bli - vi är inte framme men det finns goda möjligheter. SAS framtid kommer att avgöras inom de närmsta månaderna.

Tror du på fullaste allvar att det är så enkelt att försätta ett företag i konkurs?
 
Svaret kommer bli - vi är inte framme men det finns goda möjligheter. SAS framtid kommer att avgöras inom de närmsta månaderna.

Tror du på fullaste allvar att det är så enkelt att försätta ett företag i konkurs?

Jag tror inte att de kan sätta företaget till konkurs så fort. Det finns fortfarande tillgångar att sälja så jag tror att SAS överlever! Något som är positivt att EB är inte på sälj-listan. :)
 

Chrille

Medlem
Jag tror inte att de kan sätta företaget till konkurs så fort. Det finns fortfarande tillgångar att sälja så jag tror att SAS överlever! Något som är positivt att EB är inte på sälj-listan. :)

Det har du rätt i, nästan det enda i förhandsspekulationerna som inte slog in, försäljningen av EB.

Antingen är det en joker som sparats, eller så tänker dom som jag varit inne på tidigare, att det är en dålig strategi att sälja sitt lojalitetsprogram när en av strategierna för den operationella delen av SAS är att öka andelen resenärer som är knutna till EB.
 

Unicornone

Medlem
Skulle önska att man slog igen hubbarna o CPH och OSL och satsade i bananmonarkin istället. Vi gör så i min firma nu stänger administrativa funktioner i NO och DK och flyttar dem till SE av kostskäl.

Hoppas verkligen att detta går vägen, jag tror ju på SAS i grund och botten.
 
Tack för brevet!

2012-11-12 16-55-15.png
 

Dubbel C

Medlem
Och så kom ett mail till kunderna också...

Kjære SAS-kunde,

SAS har i dag mandag 12.november, lagt fram en plan som skal skape et fremtidsrettet SAS. Planen er omfattende og innebærer blant annet reduksjon av våre kostnader med 3mrd SEK, samt at den vil gjøre våre kostnader mer variable. Dette er nødvendig for å møte fremtiden i en industri med store endringer og behov for omstillinger.

I media har det den senere tid vært spekulasjoner om SAS vil selge EuroBonus, det er derfor viktig å presisere at EuroBonus er en del av SAS sitt tilbud til sine lojale kunder og en integrert del av vår virksomhet. Det er det i dag og det vil det være i fremtiden, og vi ser derfor frem til å fortsette å utvikle programmet i samarbeid med våre partnere til glede for alle våre kunder.

For deg som kunde og reisende vil ikke planen vi i dag har lagt frem føre til forandringer – vi flyr fortsatt til de samme destinasjonene med den standarden og service du er vant med hos SAS. På samme måte vil vi fortsette å utvikle produkter som er enkle å bruke og som gjør reisen lettere, og vår flyflåte vil fortsatt fornyes slik at ved utgangen av 2014 vil hele SAS' flåte være Next Generation.

Vi vet at du som flyr ofte stiller store krav til oss i SAS. Dette er forventninger vi hver dag jobber hardt med for å innfri. Vi skal også i fremtiden gjøre alt for å sikre at din reise blir best mulig med oss, og vi skal bygge videre på våre allerede sterke egenskaper:

PUNKTLIGHET: SAS har en punktlighet i verdensklasse, som stadig har sterkt fokus.
SERVICE: Vi har 27 millioner kunder årlig med en all time high kundetilfredshet, som vi skal fortsette å øke.
FREKVENS OG DESTINASJONER: SAS vil fortsatt ha de fleste avgangene, de beste transfermulighetene og fly til flere destinasjoner i verden enn noe annet flyselskap i Skandinavia.

Vi er dedikert til å foreta de endringene som må til for at vi også i fremtiden skal gi deg det beste tilbudet. Vi setter pris på din støtte og lojalitet til oss, også i tøffe tider, og vil forsikre deg om at hele vår organisasjon vil fortsette å gjøre hva vi kan for å sikre at din reise blir så enkel som mulig.

Takk for at du velger SAS.
 
Toppen