Senaste nytt

SAS GoldTrack?

Dr. Miles

Expert
På TK får alla Star Gold FastTrack förutsatt att man reser på TK metall. Reser man med andra *A bolag får man ingen FastTrack, även om man har Guld hos TK.
Så var det inte fallet när jag flög med Turkish Airlines från Istanbul förra året.
Jag hade SAS EuroBonus Gold men ingen tillgång till Fast track.
 

JohanA

Medlem
Nja. Eftersom det är just en EBG+-förmån så fungerar det ju med EBG och andra *A-bolag. Men det fungerar inte om du är *G på annat *A-bolag.
SEN/HON kan använda SAS Fast track på ARN T5. Kolla det finstilta på skylten nästa gång du passerar. Jag är på ARN så sällan numera men vore bra om någon kunde ta en bild av skylten och posta så slipper vi spekulationerna.
 

Kricka

Medlem
SEN funkar på Arlanda men jag har inte provat varianten att ha SEN inlagt på en
SK-flight utan bara SEN på LH-flyg. Finns många varianter att testa..
 

JohanA

Medlem
SEN funkar på Arlanda men jag har inte provat varianten att ha SEN inlagt på en
SK-flight utan bara SEN på LH-flyg. Finns många varianter att testa..
SEN på SK-flyg fungerar. På skylten står det explicit vad som gäller, därför vore det fint om någon fotade vid nästa passage.
 

maswan

Medlem
Det skulle vara trevligt om SAS erbjöd fast track för EBG+ på alla flygplatser de flyger från också, märkte det sist i Geneve när jag för ovanlighetens skull satt på SAS-metall ut och inte Swiss eller Lufthansa, då sa maskinen Nej.
 

miamiflyer

Medlem
Ett tips (som funkat för mig) är att på SAS iPhone app, checka in med ditt *G och lägg ditt boardingkort i Wallet (f.d. Passbook) . Med mitt O6*G (Avianca Brazil) status, den oranga "SAS FAST TRACK" symbolen visar sig ovanför QR-koden. Det funkar utan problem på ARN vid automatiska kontrollen.
 

Jonas C

Medlem
Ett tips (som funkat för mig) är att på SAS iPhone app, checka in med ditt *G och lägg ditt boardingkort i Wallet (f.d. Passbook) . Med mitt O6*G (Avianca Brazil) status, den oranga "SAS FAST TRACK" symbolen visar sig ovanför QR-koden. Det funkar utan problem på ARN vid automatiska kontrollen.
Har aldrig fått upp SAS FAST TRACK symbolen på mitt boardingkort när jag har checkat in i appen med TK*G inlagt.
 

Totopez

Medlem
SEN/HON kan använda SAS Fast track på ARN T5. Kolla det finstilta på skylten nästa gång du passerar. Jag är på ARN så sällan numera men vore bra om någon kunde ta en bild av skylten och posta så slipper vi spekulationerna.
Den enda gång jag har fått för mig att fotografera vid säkerhetskontrollen kom en vakt och sa åt mig att omedelbart radera bilden. Skyddsområde...
 
Toppen