Senaste nytt

SAS Gold Smart Pass

Homer

Medlem
första intrycket av smart pass var väl sådär..räckvid skulle vara som mest 5 meter om jag inte läst fel.Skulle in i loungen på arn och fick lägga mobilen på läsaren i ca 10 sekunder för att den skulle reagera, samma sak vid boarding... fortfarande snabbare med kort

antingen det eller så är det någon som skrivit fel, 5cm är troligare, räckvidden för NFC är mycket lägre än för exempelvis BLue tooth.

Hursomhelst har jag testat och blev måttligt imponerad, det tog ganska lång tid innan passet avlästs och ingenstans fick man en indikering, ,typ lysdiod att så skett.
 

Roger J

Medlem
Har också provat, gillar det inte, synd att det tar så lång tid att bli "clearad". Det vore perfekt om SAS kunde släppa en app där man kan göra som i Lufthansas Android-app där streckkoden numer lagras offline. Då är det verkligen superenkelt att passera med streckkoden på skärmen.
 

Roger J

Medlem
Använde Smartpass igen på ARN nu och idag fungerade det mycket bättre. Pipet kom snabbt både i FT och gate. Tog inte upp telefonen ur fickan, fungerade ändå.
 
Jag satte på fel tagg och skulle sedan ta bort den från telefonen. Gick inte utan chipet blev kvar på telefonen och fick skrapas bort. Nu är det bara några dagars giltighet kvar på det trasiga så det gör inget. Frågan är hur man bestället ett nytt pass när man byter telefon?
 
Jag satte på fel tagg och skulle sedan ta bort den från telefonen. Gick inte utan chipet blev kvar på telefonen och fick skrapas bort. Nu är det bara några dagars giltighet kvar på det trasiga så det gör inget. Frågan är hur man bestället ett nytt pass när man byter telefon?

Jag tror att du bara ringer till SAS Kundservice och ber att de skickar en ny. :)
 

Roger J

Medlem
Som sagt, igår fungerade det felfritt på Arlanda, men så fort man kommer till CPH så måste man ju ändå ha kortet eller streckkoden, det tar ju bort vitsen rätt mycket. Det finns i loungereceptionen i CPH men ej i några gater. Antar att det kommer...
 

Roger J

Medlem
I Sverige verkar det fungera bra. I AAR idag fanns läsare i gaten, men den var inte inkopplad ännu. Så Danmark är väl på gång.
 
I Sverige verkar det fungera bra. I AAR idag fanns läsare i gaten, men den var inte inkopplad ännu. Så Danmark är väl på gång.
Enligt info på http://www.sas.se/Allt-om-resan/Infor-resan/Smart-Pass/ skall det bli:

När kan jag använda SAS Smart Pass
Med start i oktober 2011, kommer SAS Smart Pass vara tillgängligt vid resor med SAS flyg inom Sverige och från Sverige till länder inom Schengen. Vi kommer därefter att successivt införa SAS Smart Pass i Danmark och Norge. När produkten är installerad på samtliga SAS flygplatser i Skandinavien, kan du använda din SAS Smart Pass för resa med SAS i hela Skandinavien och från Skandinavien till Schengenländerna.
 
Jag satte på fel tagg och skulle sedan ta bort den från telefonen. Gick inte utan chipet blev kvar på telefonen och fick skrapas bort. Nu är det bara några dagars giltighet kvar på det trasiga så det gör inget. Frågan är hur man bestället ett nytt pass när man byter telefon?

Hittade följande info på www.sas.se / http://www.sas.se/Allt-om-resan/Infor-resan/Smart-Pass/

Om jag tappat mitt Smart Pass eller om det inte fungerar?
Kontakta då SAS Sales och Support på 0770-727 727, eller +46 8 797 4000 om du befinner dig utomlands.
 
Toppen