Senaste nytt

SAS Gold Smart Pass

vicce

Medlem
Kommer inte sätta min på mobilen, möjligtvis på mitt EBG kort eller något... Fast då kan jag ju lika gärna dra kortet :cool:
 

MarcusC

Medlem
Stod det Pandion för 10/11 eller 10/12? Var det för det sistnämnda kanske du har en trevlig överraskning att vänta, man vet aldrig... ;)

Jacob ; Ja det stämmer, 10/12 stod det " bäste pandiummedlem".....men kort etc säger ju EBG så tvivlar jag skulle uppnå EBP, då anser jag mig ligga närmre HON...men det är långt dit...men men, man vet ju aldrig med EBP.
 

Homer

Medlem
Jacob ; Ja det stämmer, 10/12 stod det " bäste pandiummedlem".....men kort etc säger ju EBG så tvivlar jag skulle uppnå EBP, då anser jag mig ligga närmre HON...men det är långt dit...men men, man vet ju aldrig med EBP.

vad står det att du är när du loggar in på kontot då?
 

MrB

Medlem
Datumet på taggen stämmer i varje fall i mitt fall överens med utgångsdatumet på mitt EBG-kort. Det är kanske därför vissa har fått taggar med ganska kort datum...?
 

Jacob

Medlem
Datumet på Smart pass är samma utgångsdatum som det på vanliga EBG-kortet. Det fåniga är att vi som har ett EBG-kort som går ut i slutet på oktober (men återkvalificerat) har fått två smart pass, det första gäller alltså bara i 10 dagar till 31/10-2011 och är ganska meningslöst, det är väl nästintill meningslöst även för de som inte har EBG-status efter 31/10. Men det är väl SAS problem.

Kortet fungerar i alla fall bra och läggs mot en liten blå dosa som finns på alla diskar, dock är läsaren inte inkopplad i säkerhetskontrollen på Arlanda så där måste man fortsatt visa kortet.
 

Malu

Medlem
Bästa lösningen jag kom på var att klistra den på baksidan av en överbliven EBG-bagagetag och sedan sätta fast den i snodden med id-kort som jag ändå har runt halsen hela dagarna.

pic.jpg
 
Toppen