Senaste nytt

SAS Gold Lounge, Stockholm Arlanda Terminal 5

agehall

Medlem
Flyger oftast från CPH men undrar om detta med lounger på Arlanda, VARFÖR har inte SAS en lounge bland utrikes-gaterna? Nu fick man gå ut och leta sig tillbaka till gate 1 för att hitta loungen... OK man får motion men inte smidigt...är det Norwegian som tar över? ;)
Det är ju inte direkt nära från loungen i CPH till gaterna heller, om man inte råkar få en C-gate då.
 

NyfikenGrau

Medlem
Det är väl snarare regel än undantag att loungen ligger långt från gaten man ska åka ifrån. Ett besök på min favoritlounge KLM ex-Schengen kräver nästan vandringskängor och skavsårsplåster ;)
GOT är väl ett undantag bland SAS-lounger, men det beror ju på att flygplatsen är tillräckligt liten.
 

maswan

Medlem
Beror ju lite på var man flyger också, mycket SAS/Lufthansa till Schengen-destinationer går ju från lounge-piren på Arlanda.
 
Nu behöver jag lite hjälp :) försöker läsa mig och söka mig till rätt svar men tycker att det är aningen vaga svar som jag hittat iaf.
och med risk för att jag (kanske...?) skriver i fel tråd.
- Kommer jag in med en gäst på Guld loungen på arlanda med +1 även om jag reser med annan *alliance operatör (jag är ebg)
 

mha321

Medlem
Nu behöver jag lite hjälp :) försöker läsa mig och söka mig till rätt svar men tycker att det är aningen vaga svar som jag hittat iaf.
och med risk för att jag (kanske...?) skriver i fel tråd.
- Kommer jag in med en gäst på Guld loungen på arlanda med +1 även om jag reser med annan *alliance operatör (jag är ebg)
Ja, så länge även gästen har biljett med ett star alliance bolag.
 

PatrikSth

Medlem
SAS Gold Lounge på Arlanda måste vara den sämsta loungen i Europa.
Jag tänker på mat utbudet.
Nu verkar de ha slutat med ägg på morgonen också.
Bara sånt där jäkla kuvertbröd, inget riktigt bröd.
Lunchmaten är ju ett skämt, sist var det de där jäkla korngrynen och rökt lax.
Har SAS aktier i någon korngrynsodlings firma tro ?
Kom nyss hem från London där jag njöt i Lufthansa loungen, en riktig engelsk frukost och smaskiga efterrätter.
Hur kan SAS fortsätta med sitt snålande ?
 

Mr.cake

Medlem
SAS Gold Lounge på Arlanda måste vara den sämsta loungen i Europa.
Jag tänker på mat utbudet.
Nu verkar de ha slutat med ägg på morgonen också.
Bara sånt där jäkla kuvertbröd, inget riktigt bröd.
Lunchmaten är ju ett skämt, sist var det de där jäkla korngrynen och rökt lax.
Har SAS aktier i någon korngrynsodlings firma tro ?
Kom nyss hem från London där jag njöt i Lufthansa loungen, en riktig engelsk frukost och smaskiga efterrätter.
Hur kan SAS fortsätta med sitt snålande ?

Har börjat undvika guld loungen helt och hållet. Som huvudgrundare till *A borde man skämmas. Detta skall även vara en av deras "flag lounges" tillsammans med CPH och OSL. Men den i ARN är verkligen under all kritik. Sen har vi åskådaren/lillebror till T5, T4...
 
Toppen