SAS Gold Lounge, Stockholm Arlanda Terminal 5

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Jacob, 3 Augusti 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

SAS Gold Lounge, Stockholm Arlanda Terminal 5

I stort en trevlig lounge på Sveriges största flygplats, dock är loungen ganska liten och kan lätt bli trång under högtrafik.

Se hela inlägget

2. Homer

Homer Medlem

Vilken tid byter det till ost och kex?
    Det kan ju inte vara så att det sker slumpmässigt och godtyckligt.
    Är det samma tid på helger?

3. Hansi

Hansi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om att loungen är alldeles för liten. Blev lite bättre efter ombyggnaden. Maten måste vara den sämsta i Europa. Efter 5 års pendlande är jag jättetrött på hårdkokta ägg med paprika till frukost och konstiga köttbullar med mixtsallad till lunch - Fantasi hos chefen kostar så lite (kolla CPH lounge!!!).

4. Eskil Krook

Eskil Krook Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fattar inte riktigt hur man kommer in på dessa loungar på Arlanda. I "Business-loungen" kan man enligt SAS ta med en vän eller upp till 4 familjemedlemmar (jag har guldkort). Men vad gäller i denna Gold Lounge? Det står ingenstans...

5. NotRyan

NotRyan Medlem

Samma gäller där då du har *A Gold...

6. Jag trodde att det var det som gällde med guldkort, att man kan gästa vän eller familj. Och att det gäller båda loungerna. Annars krävs C-biljett, och då har man inte tillgång till Gold.

7. Eskil Krook

Eskil Krook Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så du menar att jag kan komma in i SAS Gold Lounge på Arlanda och ta med en vän eller familjemedlem?

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det är helt korrekt

NotRyan gillar detta.
  9. jake_f

jake_f Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger oftast från CPH men undrar om detta med lounger på Arlanda, VARFÖR har inte SAS en lounge bland utrikes-gaterna? Nu fick man gå ut och leta sig tillbaka till gate 1 för att hitta loungen... OK man får motion men inte smidigt...är det Norwegian som tar över? ;)

10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur menar du nu? SAS har en lounge på T5 och använder sig primärt av gate 1-10 för trafik inom Schengen. F-piren används för flighter utanför Schengen och till och från, vid behov, flighter inom Schengen. Menar du att SAS skulle ha en lounge borta vid F-piren också?

flum och NyfikenGrau gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!