Senaste nytt

SAS Gold-lounge i Köpenhamn - sämsta SAS-loungen?

Andreas.Net

Medlem
Den sämsta SAS loungen är väl i och för sig den på CDG, senast jag var där fick jag inte ens sittplats.

Men dom borde renovera loungen på CPH den känns sunkig, nu har jag inte besökt varken ARN eller OSL efter renoveringen men jag kan ju jämföra med loungen på GOT som är nyrenoverad och den tycker jag är väldigt fräsch.

/A
 

011430121

Medlem
CPH guld loungen har den mest otrevliga personalen av samtliga SAS lounger när det gäller de som sköter serveringen. Vid ett tillfälle så var sista avgången till Stockholm försenade ca 45 minuter och det känt redan 1 timme innan ordinarie avgångstid som är 22,45, strax efter börjar personalen duka bort maten, gick fram och påpekade att SK 1428 var 45 minuter försenad och jag skulle rapportera till B* som då ansvarade för loungerna hos SAS, utan att kommentera så kom det fram lite bröd och några bri bitar, stannade så länge som möjligt i loungen innan vi gick till gaten bara för att jävlas lite.

* Har haft förmånen att träffa henne vid några BC träffar.
 

Ubbe

Medlem
Jag håller inte med. Gammeldansk finns dygnet runt. Röd pölse med världens kanske godaste senap på fredagar. Nej jag gillar loungen i CPH.
Sen gillar jag flygplatsen i stort. Bara en sån grej att man kan gå mellan terminalerna utan att tvingas passera ytterligare en säkerhetskontroll...
 

JohanA

Medlem
Jag håller inte med. Gammeldansk finns dygnet runt. Röd pölse med världens kanske godaste senap på fredagar. Nej jag gillar loungen i CPH.
Sen gillar jag flygplatsen i stort. Bara en sån grej att man kan gå mellan terminalerna utan att tvingas passera ytterligare en säkerhetskontroll...
Det är just avstånden som är det värsta med CPH - personalen har jag inte problem med eftersom jag är van med connections i Tyskland.
Att gå från loungen till A17 eller vad det heter är ju inte någon kul upplevelse direkt. Skaffa underground walking belts som de har i FRA!
 

Andreas.Net

Medlem
Jag håller inte med. Gammeldansk finns dygnet runt. Röd pölse med världens kanske godaste senap på fredagar. Nej jag gillar loungen i CPH.
Sen gillar jag flygplatsen i stort. Bara en sån grej att man kan gå mellan terminalerna utan att tvingas passera ytterligare en säkerhetskontroll...
Jag håller med dig att flygplatsen är riktigt bra men loungen håller inte riktigt måttet, den behöver renoveras, nån otrevlig personal har dock inte stött på.
 

Moco

Medlem
L
Jag håller inte med. Gammeldansk finns dygnet runt. Röd pölse med världens kanske godaste senap på fredagar. Nej jag gillar loungen i CPH.
Sen gillar jag flygplatsen i stort. Bara en sån grej att man kan gå mellan terminalerna utan att tvingas passera ytterligare en säkerhetskontroll...

Kastrup som flygplats är det inget fel på. Gillar också den.
 

ulagun

Medlem
Dessutom ligger den hjälpsamma servicedisken samt lekhörnan (för barn) i businessloungen.
Tycker mig även ha märkt att tidningsutbudet är bättre där.
Som Andreas . Net nämner har det hänt att jag tagit en fika i Gold men återvänt till trivsammare Business.
Angående fika så verkar det som att de släppt på servering börjar kl. 13 principen. OSL håller dockbenhårt på den fortfarande.
 

ulagun

Medlem
L


Kastrup som flygplats är det inget fel på. Gillar också den.
Kastrup är och har alltid varit en trevlig flygplats. Fru Ulagun gillar den för butiksutbudet. Inte sedvanliga hyperdyra märkesbutiker utan även lite outletartade med priser för vanliga dödliga.
Vad som blir allt värre är den kombinerade avgång/ankomsthallen terminal tre. Totalt kaotiskt under rusningstid.
Nästan omöjligt komma ut pga alla flaggviftande som står fastvuxna i vägen .
Kön till DSB biljettlucka ringlar runt halva hallen. Gold/business checkin borde ligga mer separat som på de flesta övriga storflygplatser. Många morgnar ringlar fast track kön nedför trappen.
Vad som oroar mer än ovanstående gnäll är säkerhetsaspekten inte minst med tanke på händelsen i Brussel.
På Kastrup vimlar det av människor i hallen som helt enkelt inte har där att göra. Hur enkelt är det inte att "glömma/gömma" en väska i den trängsel som ofta förekommer. Ingen securitycheck för att komma in som på många andra flygplatser. Även inne i hallen dräller det inte direkt av säkerhetsvakter.
Jag menar att Kastrup där vuxit ur sin kostym.
 
Toppen