SAS Gold-lounge i Köpenhamn - sämsta SAS-loungen?

Diskussion i 'Lounger' startad av Stefan62, 24 Mars 2016.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Direktrapport från Köpenhamn och SAS Gold-lounge.

Visserligen skärtorsdag för den som är svensk, men...

Från kl 18 blir det plötsligt sämre utbud i Gold-loungen - soppan tas bort, men tillbehören blir kvar. Snacks fylls inte på. Kladdigt och allmänt ofräscht i buffén. Personalen helt oengagerad.

Visserligen inte så många gäster, men ändå räknar jag till minst 50 st totalt. Loungen annonseras trots allt att vara öppen ytterligare några timmar så det verkar väl tidigt att slå igen nu.

Som vanligt gick jag ner till "vanliga" business-loungen och där är det "business as usual" så jag tog soppa etc med mig upp på övervåningen - personalen reagerade inte.

Är detta SAS sämsta Gold-lounge?

Ebg, tjalle, Anonymous och 6 andra gillar detta.
  2. Jag brukar också välja business loungen före gold loungen, primärt för att det inte är så många där.

Anonymous gillar detta.
  3. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det skulle vara intressant att få veta när SAS tänker renovera denna lounge (både hård och mjukvara..)

MegaFlyer gillar detta.
  4. JohanA

JohanA Medlem

Har SAS guldlounger på fler platser än ARN, CPH och OSL? I så fall är det väl inte så konstigt om den i CPH är sämst med tanke på att både OSL och ARN renoverats.
    Har aldrig varit i businessloungen på CPH men kanske ska ta en titt där nästa gång.

5. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, SAS har endast en dedikerad del för Star Alliance Gold på de tre skandinaviska hubbarna.

Du har givetvis en poäng i det du säger men även om loungen på Kastrup är "sliten" borde mjukvaran vara densamma. Kanske låter man sig påverkas av att loungen inte har renoverats men jag tycker nog även att mjukvaran är sämre i förhållande till både Arlanda och Gardemoen.

6. Moco

Moco Medlem

Den är riktigt dålig, och rent av äcklig på många ställen, t.ex. toaletterna. Håller helt med dig om att det är den sunkigaste egna loungen. Att personalen skulle vara sämre än på andra ställen har jag dock inte märkt.

7. Holloman

Holloman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skärtorsdagen är helgdag i Danmark, men det förklarar ju inte varför det blev sämre på övervåningen men undervåningen hade normal service.

8. Erik M

Erik M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte hänga i businessloungen på CPH en stund imorgon. Jag gillar den, även om personalen, maten och drycken inte får mer än godkänt i min bok.

9. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svårt att gå nedåt från fryst skivat torr kyckling och E-potatissallad men sopptillbehör utan soppa tar definitivt priset ;)

10. Andreas.Net

Andreas.Net Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller helt med att nedervåningen är trevligare, det är ju i princip samma mat det enda är väl att det finns lite mera att dricka på övervåningen, men man kanske kan gå upp fixa en GT och ta med den ner....

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!