Senaste nytt

SAS goes All Airbus?

SAS "nya" 168 stolars Airbus A320 tycker jag är bekvämast av samtliga SAS narrowbody kärror.
De både ser nya ut och känns nya med sin helt nya kabininredning :)
 

doc

Medlem
Jag skulle inte heller säga nej till en sådan enhetlig flotta på SAS. Man borde ju kunna räkna hem en eventuellt något högre kostnad på korta distanser med billigare underhåll på en enhetsflotta kan tyckas.
 

chrisljo

Medlem
SAS "nya" 168 stolars Airbus A320 tycker jag är bekvämast av samtliga SAS narrowbody kärror.
De både ser nya ut och känns nya med sin helt nya kabininredning :)

Drømmen er at SK dropper 18 stoler og innreder som JetBlue. Da snakker vi om et premium tilbud igjen. Men etterspørselen er neppe der på 50 min flightene som utgjør brorparten av SKs inntjening.
 

famhanssons

Medlem
Enhetlig flotta gör utbildningen av personalen enklare och därmed billigare. Det ger även större flexibilitet då fler är utbildade på samma plan. Allt detta borde vara besparingar.
 

NotRyan

Medlem
Har inte SAS 30 NEO på beställning redan? Det kan ju vara så att dessa börjar byta ut äldre 737?

Nej, dessa är ersättning till MD-flottan (och då specifikt mellanperiodens ersättare A320) och så småningom den nuvarande SAS Airbus-flottan (A319/321) i Köpenhamn.

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

perhall

Medlem
Det är stor skillnad på komfort A320 jfr m vilken 737 som helst! DY har ju genomgående rätt nya 737 och inget av de planen är nära A320 i komfort. Det är väl också så generellt att premiumbolag hellre kör A320. T ex Swiss, LH, BA, KLM, AF och SU har massor av A320 (Det med SU är inget skämt, de har blivit riktigt bra!).
Om det innebär ett kundmervärde mot 737 så är det ju strategiskt smart.
Åkte för några månader sen en nästan helt ny 737 (kaptenen sa att den var på sin 20:e flygning) och den var verkligen inget lyft jämfört med tidigare...
Per
 
Toppen