Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Jonas C

Medlem
Prövade wrapen tidigare idag. Helt ok om än lite osaltad. Får se om det är någon begränsning av mängd i plus, den där kommer jag behöva 4-5 stycken av på en lite längre flight för att hålla svälten borta. :)

Är SAS verkligen seriösa med det här? Det ser till och med ut att vara sämre än vad SWISS serverar i Economy på ARN-ZRH.

6661836979_53a460ddcd.jpg


6661835901_e4f742e21f.jpg
 

Jonas C

Medlem
SWISS pizza i all ära. Något smaklös men fullt ätbar, och mycket välkommen om man har betalt 2000kr för sin Economy biljett. Men visst, att jämföra SWISS med SAS är som att jämföra äpplen med apelsiner ;)
 

NotRyan

Medlem
NEJ NEJ NEJ, Gör om - gör rätt SAS!!!!

Åkte två ben i SAS Minus idag ARN-HEL-ARN, och kände att jag ville testa fyrkants(!) -mackan på hemvägen för 5 Euro. Om detta, vilket det ju är, är vad som erbjuds kunder i Plus... Då säger jag bara... #Avgå!

Visserligen ska man inte döma på just den sträckan som är så kort, men skall det vara så mycket bättre med wrapen då????

Annars tycker jag väl konceptet i sig känns bra, med hyfsade priser i Plus som ger 200% EB-poäng. Men snälla..... Maten??????

Mvh
/NotRyan
 

Palazzi

Medlem
Är du säker på det. I våras fick man välja bara en smörgås eller sallad samt något sött eller nötter på KF flyg (dock på economy extra).

Ska vara som Adam skriver, alltså ingen begränsning.
Jag räknar dock med att det i praktiken ändå inte blir möjligt att packa på sig mackor för hela semestern. Någon kommer säker ändå att försöka... Såg ett gäng kineser på Hiltons frukostbuffe i Park Lane som packade en matsäck som såg ut att räcka i två veckor:p

I all rimlighet bör man ju äta så att man blir mätt under resan, och inte fylla på så man har fram till returresan ;)
 

011430121

Medlem
Ursäkta min okunnighet, om man åker SJ 1 klass mellan Stockholm och Göteborg och betalar 1185:- för biljetten vad får man då? Avgång klockan 07,14 den 11 juni. En fralla med ost skiva och en röktkorv skiva samt kaffe
Åker man senare lite billigare biljett men enbart Kaffe ingår då, ja det finns i bland en mandarin.
Samma avgång i 2 klass 589:- får man gratis kaffe? Nej!

Avgång med SAS GO PLUS får man gratis Smörgåsar/Sallad

Vet inte om det haltar i jämförelsen.
 
Toppen