SAS glömt ta betalt eller ?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Falcon71, 29 April 2016.

1. Falcon71

Falcon71 Medlem

Halloj

har köpt en resa för mig själv och bokat in sonen på samma flighter. inga poäng har dragits från mitt konto och när jag går in på sonens bokning på SAS.se så står det " kunde inte hitta pris i poäng " högst där uppe bredvid där det står denna resa kan inte ändras / avbokas just nu

på appen mm så ser man inga konstigheter, biljett-nr har jag fått och det står bekräftad mm på bokningen

har SAS glömt att ta betalt ? var ju massa strul vid bokning eftersom barn inte kan boka egna biljetter på long-haul

vad skall jag göra - vill ju inte hamna vid incheck och nån säger näh-näh denna resa är inte betald

2. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väck inte den björn som sover. :)

h9kh9k och ekf gillar detta.
  3. Om ni inte vill hamna i situationen som resan blev avbokad, bör du kontakts kudntjänsten.

Palmwell gillar detta.
  4. Falcon71

Falcon71 Medlem

ja känns nästan smartast att säga till - om jag inte får avbokad biljett så kommer man få dålig karma, får gamla kabinen, missad anslutning mm

5. Mr.Mustard

Mr.Mustard Medlem

Jag har senaste året två bonusresor där poäng aldrig drogs från mina konton. En longhaul business med Star Alliance för två personer bokad med Eurobonus poäng och Amex voucher. Och en longhaul med Qatar bokad med British Airways Avios. Båda bokades om några gånger via telefon vilket jag tror påverkade. Var i vilket fall inga som helst problem med själva resorna för min del. :)

6. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kommer. : >

joakgarp gillar detta.
  7. Morgan

Morgan Medlem

Du kan ju alltid fråga på chatten: Då får du garanterat fel svar och kan spara loggen som bevis.

Ställ typ frågan "fick aldrig bekräftelsemail på bokning abc123, kan du kolla då att den ser normal ut och jag inte förväntas göra något mer"

Svaret lär bli "allt ser bra ut, ingen fara"

dala gillar detta.
  8. Mr.Mustard

Mr.Mustard Medlem

Vänligen förklara. Förstår verkligen inte vad du menar?

miramax gillar detta.
  9. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sakta men säkert kommer karma komma ikapp eller något. Man kan hoppas att det aldrig gör det!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!