Har alltid gillat SAS och valt det men idag kom min första motgång.. Det absolut sjukaste jag vart med om.
Jag är Boende i Charleston USA, och idag ska min mamma flyga hem till GOT, vi har uppgraderat biljetten för 5200 KR till SAS Business SK910 EWR--CPH
En timma innan avfärd märker jag att hon blivit ombokad till Lufthansa via IAD, av någon anledning som vi inte vet. Inget inställt plan eller någonting. Okej tänker vi, spelar ingen roll 2 timmar senare till göteborg planet måste vara inställt. När hon kommer till flygplatsen är hennes bagage inte inkluderat i Lufthansa, så hon behöver alltså betala 700 dollar för 2 väskor till GOT. Okej, det går säkert att claima sedan hon betalar detta.
När hon sedan går på planet till IAD, då får hon 3 nya biljetter vid ombordstigning i gaten och märker att hon blivit NERGRADERAD på alla flyg?
Stor anledning till uppgraderingen var att hon ska nå Guldstatus innan februari.
Jag ringde till Tallinn då svenska kundtjänsten är stängd, och frågar vad fan det är frågan om och de är jätteledsna och blabla, vi refundar dig.
Kan någon här svara på vad fan detta är frågan om?
Har ni varit med om liknande?
Hur kan man inte ringa och säga att en person blivit ombokad?