SAS gör något åt er reklambyrå

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av jurgenb, 31 Maj 2012.

1. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick precis ett fruktansvärt reklamutskick, i något extremt dåligt försök att efterlikna ett gammalt hederligt boardingcard så kom något i brevlådan som först kändes som en adressetikett och på baksidan en skärmdump ur en iphone's SMS konversation med div konstiga meddelanden i pratbubbelnivå.

Efter lite knåp så var det ju faktiskt flera sidor men då utgåvan satt ihop både upp och nertill fick man ju slita isär den med följd av revor i pappret. Innehållet sen var ytterst skralt dessutom.

Varför ödsla massa pengar på såna här DM utskick som åker direkt ner i papperskorgen ?

1 person likes this.
  2. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp fick detta också....trodde det var nåt kul.....men ren skräpreklam....

3. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick det jag med, förstår verkligen inte varför de skickar ut detta. Tror att det blev billigt för SAS dock, med tanke på att Flygbussarna och Flygtaxi fick vara med. Inte fick de det gratis om vi säger så.

4. Adamsson

Adamsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med! Kändes ganska onödigt faktiskt. Jag vill jättegärna ha (viktig) information från SAS och gärna inte i pappersform. E-post funkar alldeles utmärkt! :)

5. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min gissning är att Flygbussarna och Flygtaxi betalade hela kalaset och denna skickades bara till EBS och EBG medlemmar... kanske.

6. Mauricio

Mauricio Medlem

Land:
    Norge Norge
    Nix, jag fick hem skiten och är varken EBS eller EBG. Trodde det skulle vara något kul eller något bra erbjudande men det åkte rätt ner i papperskorgen tyvärr.

7. yopeyo

yopeyo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi fick var sitt brev hela familjen, inkl. vår nyblivna 6-åring (som iof är EBS). Känns som om SAS även missat det här med att inte adressera direktreklam till barn i samband med utskicket.

8. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan hålla med om att innehåll och budskap var lite tunt denna gång.

Men däremot uppskattar jag att få "brev" från SAS i min riktiga brevlåda och jag tycker oftast utskicken är riktigt snygga.

1 person likes this.
  9. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men varför skickar man inte med en 100 kronors voucher i ett sådant utskick?? Då kan man ju ta kunder som tänkt boka med Nördwegian...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!