Senaste nytt

SAS gör livet enklare...

JWD

Medlem
Den ena kistspiken efter den andra.. Det är precis som Norwegians informationschef Lasse Sandakerveien-Nielsen säger. Ingen vill utsättas för mer reklam. Att flyga är för många av oss på BC ett transportsätt. För andra resenärer är det en start på semestern även om man reser med Ryanair. Och det är inget som SAS kommer kunna ändra på med reklam och en förbeställd Uber.
 

Napapijri

Medlem
Jag är frekvent användare och loyal förespråkare av Uber (vet inte varför vissa medier skriver Über...), men att låta sas boka en Uber åt mig är ju helt befängt, varför det? Det tar 10 sekunder att göra själv och då kan jag dessutom se alla detaljer kring föraren, vart denne är och hen ser vart jag befinner mig...så vad får jag ut av att låta SAS sköta det och sen på klassiskt gammal-taxi manér hoppas att föraren tagit sig in i terminalen och står med skylt *hålla tummarna*
SAS kommer inte boka bilen åt dig, men du kommer boka den via SAS-appen. Det kommer fungera på exakt samma sätt som tidigare eftersom allt är kopplat mot Uber-appen. SAS vill bara bli en central punkt i ditt resande, det är allt.
 
Så du menar att "sas gör livet enklare" bara är en maskerad "sas kommer skaffa fler poängpartners som får hjälpa till och dela på den likvida risken det är med massa poäng i omlopp"
 

NotRyan

Medlem
SAS kommer inte boka bilen åt dig, men du kommer boka den via SAS-appen. Det kommer fungera på exakt samma sätt som tidigare eftersom allt är kopplat mot Uber-appen. SAS vill bara bli en central punkt i ditt resande, det är allt.

Och då bokningen går via SAS-appen så kommer SAS att få commission...:D
 
Intressant tankevurpa här, det skall inte kosta nåt att resa, utan intäkterna skall komma ifrån reklam, som kunderna skall lockas att ta del av genom att få Eurobonuspoäng....undras om de har räknat på kostnaden för den direktreklamen här....speciellt för de som flyger mycket, som vi som klockar 50-100 flygningar per år. Rätt dyr reklam för att komma åt mig. speciellt eftersom de redan vet vem jag är och hur jag reser och de redan kommer åt mig via tidningen. Svårt att tro att de får ihop just den ekvationen, men med en radda andra ideer kanske det går ihop...om man trycker ner servicenivån ännu mer förstås....

De kanske borde gå ihop med ett spelbolag och kör internetcasino med respengen....speciellt eftersom folk sitter fast i en timme eller så....eller när vi ändå tänker utanför lådan, varför inte porr, det säljer ju bra...där kan man ju lägga in reklambreak också...

Eller kanske inte ;-)
 

Napapijri

Medlem
Så du menar att "sas gör livet enklare" bara är en maskerad "sas kommer skaffa fler poängpartners som får hjälpa till och dela på den likvida risken det är med massa poäng i omlopp"
Typ så, ja. Eftersom SAS-appen redan idag är central för ditt resande bör du egentligen kunna hantera allt där; taxi, hotell, restauranger, underhållning. Det verkar i alla fall vara visionen.
 

Stockholmer

Medlem
Alltså, den här one-stop-shop-servicen finns redan... antingen via din lokala resebyrå eller charterbolag... handlar det bara om en app så kommer det poppa upp en startup-firma som erbjuder samma sak som SAS men med samtliga flygbolags biljetter... Skillnaden är att man kommer att ånjuta en app utvecklad av SAS IT...
 

Napapijri

Medlem
Alltså, den här one-stop-shop-servicen finns redan... antingen via din lokala resebyrå eller charterbolag... handlar det bara om en app så kommer det poppa upp en startup-firma som erbjuder samma sak som SAS men med samtliga flygbolags biljetter... Skillnaden är att man kommer att ånjuta en app utvecklad av SAS IT...
Jag håller med dig och har egentligen ingen åsikt om huruvida SAS kommer lyckas eller inte, mer att det är detta som är deras strategi. Och jag håller helt med om att någon annan kommer göra samma sak, fast med alla flygbolag så småningom. Sen tror jag inte att det är SAS IT som utvecklar appen, rätt säker på att den ligger ute på en byrå.
 
Toppen