Senaste nytt

SAS gör inte längre platsförfrågning för Eurobonusplats hos andra bolag

Jensik

Medlem
:)

Ja nåt sånt. Alltid bra med en officiell förklaring av vad som gäller tänker jag, om det går.

Det kan du nog vänta länge på. Jag har väntat ett tag på svar som jag blev lovat av en chef på SAS. Har ännu inte fått svaret... men den som väntar på något gott! ;)
Vem vet, kanske hinner jag få svaret innan ett år har gått? Kundtjänst på SAS har som sagt inte alltid den snabbaste svarstiden!

From: @sas.se [mailto: @sas.se]
Sent: Monday, August 25, 2014 8:27 AM
To: Jens
Subject: Re: EBD synpunkter


Hej Jens


Tack för ditt mail och bra feedback till oss. Jag tar upp detta med respektive ansvariga inom mitt team och återkommer till dig.
 

Nystrom

Medlem
Jag ser ingen som helst anledning till att någon med hög status skall få någon gräddfil till award platser. Här skall poängen vara lika värd för alla. Det räcker med de förmåner man har som statusmedlem när man reser på betald biljett.

Har ännu inte upptäckt att poängen är mer eller mindre värda beroende på status. Gräddfil till awardplatser fattar jag inte heller. Antingen finns det platser eller så finns det inte. Har ingen koppling till status. Det som inte längre är tillgängligt är den service man fått rörande awardplatser om man vill åka med fler bolag än bara SAS.....
Fördelar kopplade till status är tex den rabatt man får när man bokar t ex "best availability". Där har EBD större rabatt än EBG och det får man väl tolka hur man vill. En annan fördel kopplat till status är den rangordning som gäller väntelistan till platser på fullbokade flygplan.
 

Traveller

Medlem
OT angående trånga business säten på Thai B777-300ER
Den har jag flugit 2 gånger: 1: Shanghai-Bangkok och 2: Köpenhamn-Phuket.

Jag gillar det sätet skarpt.
För mig är stolen bekväm, Bra IFE samt bra och stort bord som kan svängas undan ifall man behöver kliva ur sätet.

Har du provat det sätet @Traveller ?
"Fotlådan" är för liten så man inte kan ha fötterna rakt upp när man ligger på rygg. Annars är det helt ok tycker jag.


@Glenn E, jag har prövat det flera gånger och tycker precis som Jakob K att fotlådan är alldeles för liten. En annan sak är att konfigurationen är 1-3-1 vilket ju gör att den stackarn in mitten inte har det så kul eller de andra då han skall tömma.
 

Jakob K

Medlem
Ja 1-2-1 är det. Dock är utrymmet mot skrovsidan exempelvis väldigt dåligt utnyttjat med flera dm tomrum osv. Detta gör väl att känslan är mer 1-3-1 totalt sett. Dock har jag bara flugit på fönsterplats i denna maskin.
 
F

FCT

Guest
Tycker Thai får oförtjänt kritik, det är inte sämre utrymme i den stolen de har i C med 1-2-1 än vad andra bolag har med samma konfiguration.
Mig vetterligen är det inget bolag som kör 1-3-1, men kanske SAS gör det snart... VD lämnade ju öppet för en ny konfiguration i framtiden... :rolleyes:
 
Toppen