SAS gör inte längre platsförfrågning för Eurobonusplats hos andra bolag

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Traveller, 21 Augusti 2015.

1. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har det kommit ytterligare försämringar hos SAS.

Jag har försökt boka en Eurobonusresa med SAS för resa över helgen innan jul. Det finns ingen plats med något annat bolag än Air China (inte så kul) eller Thai (trånga business stolar och samma som i premium economy på BKK-ARN) och dessa vill jag inte åka med. I alla tider har SAS gjort platsförfrågningar hos de övriga Star alliance bolagen, senast för min del så var det bara 3 månader sedan. NU har tre personer på deras kundtjänst sagt till mig att man inte längre gör detta och det sedan en period av 12 månader tillbaka. Den första av dom sa glatt, och skickade mail om att förfrågan skulle ske men efter några minuter kom det ännu ett som sa att det kan man inte göra längre. Inte ens för oss som är Pandion.

Vad är det som händer med SAS och Eurobonus. Det här känns ju helt vansinnigt!

2. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1

3. Moco

Moco Medlem

Hur menar du? Vad innebär detta med platsförfrågning i praktiken? @Traveller :confused:

4. Menar du att partnerflygbolags flight har ingen ledig awardplats och du vill att SAS agenten skickar "request" att släppa mer awardplatser till partnerflygbolag?

5. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis, det finns inga *alliance platser i systemet. Då har SAS alltid kunnat ställa en platsförfrågan för att kunna få till en sådan. Numera är det alltså slut med detta.

6. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Innebär att om det inte finns några bonusplatser på ett flyg kan alliansbolag fråga om annat medlemsbolag kan släppa till plats.

Moco gillar detta.
  7. Moco

Moco Medlem

Ah, tack. Nej, jag har märkt att de inte gör så. Oftast finns det ingenting, tycker jag.

8. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag vet inte riktigt om det här är en försämring om det överhuvudtaget inte fanns mycket folk som hade förstått från början att det är möjligt att fråga om sådana "hidden extra platser".
    Eller så har jag förstått fel...

9. FCT

FCT Guest

Helt riktigt och rätt. Det är bättre att ge dessa perks till statusmedlemmar i egna programmet. Hur hade du som
    Pandion reagerat om en cornflakesguld från ett annat program tagit awardplatsen på SAS som du ville boka?

ARNBER och EBGGOT gillar detta.
  10. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg tror SAS har tilbudt denne "service" til deres bedste kunder... Det er så slut nu. I det mindste får de stadig en flot bagage tag :)

jumbooze gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!