Senaste nytt

SAS flyttar Hong Kong-linjen till Kastrup

squeezen

Medlem
Verkar ännu vara lite error på pricing :)
sök på 24 nov - 30 nov ARN - HKG - kolla priserna i C
ändra från ARN till CPH..
Ja den var ju rätt så markant, men det är inte ovanligt resor som utgår från swe är billigare.

Tex hittade jag malmö-arlanda-köpenhamn-boston billigare än köpenhamn-boston...
exakt samma datum (dvs exakt samma cph-boston flight) för ett tag sedan...
 

Malm

Medlem
Har SAS lämnat besked till sina kunder än? Min bokade resa ARN-HKG är fortfarande under behandling. Jag avser att avboka denna och köra finnair istället. Vill inte missa möjligheten till avbokning.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Joakim

Medlem
Har inte hört ett knyst från SAS. Hade jag inte hängt här hade jag inte vetat nånting om det.
Loggar jag in på appen står det med mikriskopisk text ¨Changed¨ under origialbokningen. Ingen annan info.
Loggar jag in på SAS.se är utresan flyttad drygt ett dygn men ingen som helst info om hemresan.
 

palmen

Moderator
Har SAS lämnat besked till sina kunder än? Min bokade resa ARN-HKG är fortfarande under behandling. Jag avser att avboka denna och köra finnair istället. Vill inte missa möjligheten till avbokning.
Om du nu vill boka av, varför ringer du inte bara SAS och bokar av det på en gång? Finns ju inget att vänta på väl?
 

hallgren

Medlem
Har SAS lämnat besked till sina kunder än? Min bokade resa ARN-HKG är fortfarande under behandling. Jag avser att avboka denna och köra finnair istället. Vill inte missa möjligheten till avbokning.

Jag fick notiser i appen i fredags att min bokning var ändrad. Fick dock ringa för att göra ändringen bättre.
 

Dr. Miles

Expert
Har inte hört ett knyst från SAS. Hade jag inte hängt här hade jag inte vetat nånting om det.
Loggar jag in på appen står det med mikriskopisk text ¨Changed¨ under origialbokningen. Ingen annan info.
Loggar jag in på SAS.se är utresan flyttad drygt ett dygn men ingen som helst info om hemresan.
Jag fick ett e-mail och notis i SAS appen.
De har dock ändrat min routing från Hong Kong-Stockholm till Hong Kong-Köpenhamn-Oslo-Stockholm.

Jag undrar om de har valt dessa routings efter kundernas profil (t ex de som har bokat många hyrbilar med Avis kmapanjer)?
 
Last edited:

hallgren

Medlem
Jag fick ett e-mail och notis i SAS appen.
De har dock ändrat min routing från Hong Kong-Stockholm till Hong Kong-Köpenhamn-Oslo-Stockholm.

Jag undrar om de har valt dessa routings efter kundernas profil (t ex de som har bokat många hyrbilar med Avios kmapanjer)?

Jag fick också flyg via oslo först, och när jag först ringde för att få det ändrat var det helt omöjligt att få detta ändrat till direkt arn-cph, det verkade som
om den kombinationen var blockerad på något sätt. Men när jag ringde igen senare på eftermiddagen var den blockeringen borta, och det var inga problem att ändra bokningen.

Och jag har inte hyrt bil på flera år, någonstans. ;)
 

Canadien

Medlem
Om det var många platser bokade ARN-HKG i business och plus (32+48=80 platser som mest) så kan det förstås bli fullt i plus på flighten ARN-CPH och de routar över OSL för att det möjligen går snabbare än att ta en tidigare flight ARN-CPH.
 
Toppen