Senaste nytt

SAS-flygningar med 6000-nummer

A

Aurora

Guest
SAS system hänger helt enkelt inte med. 6000 serien har länge varit LH codeshare (?) och nu har SAS slut på flightnr och börjar använda sig av 6000 serien. Den som tog det beslutet känner säkerligen inte till codeshare-serien...

För något som är säkert är att en flight som heter SK6053 och flygs i SAS regi ska ge poäng även om datorn säger "NEJ"!

6000-serien er ekstrafly, enten i forbindelse med ferier (ekstra kapasitet), kansellerte flighter pga vær eller teknisk som går med nytt flightnummer, et cetera. Det er ingen grunn til å ikke få eurobonuspoeng, og i @Andreaszan sitt tilfelle ville jeg sendt inn en ny reclaim. Noen må ha gjort rimelig feil når de sier det er codeshare, codeshare med hvem liksom? Hvis billetten er kjøpt på sas.no er det en helt normal (ekstra, endog) flight. MED eb-points :)

Så du har rett i at sas sin hjemmeside ikke er helt oppdatert når det står at det er codeshare unntatt EB-points. Det henger inte på greip at all.
 

AABack2ARN

Medlem
Och bokade du resan innan slutet av november 2014 skall du dessutom få poäng enligt gamla tabellen. Lycka till
 
Noen må ha gjort rimelig feil når de sier det er codeshare, codeshare med hvem liksom? Hvis billetten er kjøpt på sas.no er det en helt normal (ekstra, endog) flight. MED eb-points :)
Hvis du havde undersøgt sagen ville du vide at der findes en mængde codeshare flyvninger, herunder også flyvninger som ikke berettiger til optjening af EuroBonus point, så havde du undgået at tage fejl.

Det er helt konkret codeshare på Egypt Air, Icelandair og United Airlines. Jeg vil faktisk påstå at hovedparten af flyvningerne med nummer i intervallet [SK6001;SK6999] er codeshare flyvninger og ikke SAS ekstraflyvninger - døm selv.

Helt faktuelt ser det således ud:
[SK6001;SK6099] 8 SAS flyvninger
[SK6120;SK6129] 2 Egypt Air flyvninger
[SK6150;SK6159] 8 Icelandair flyvninger
[SK6200;SK6399] 15 SAS flyvninger
[SK6710;SK6899] ~140 United flyvninger
 
A

Aurora

Guest
Hvis du havde undersøgt sagen ville du vide at der findes en mængde codeshare flyvninger, herunder også flyvninger som ikke berettiger til optjening af EuroBonus point, så havde du undgået at tage fejl.

Hadde du ikke vært så opptatt av å "ta meg" for det meste jeg sier, så hadde du fått med deg at jeg snakket om @Andreaszan sitt tilfelle. Så vidt jeg vet er det ingen som flyr MMX-OSD til vanlig, ergo min uttalelse "hvem skulle det vært codeshare med?" (siden det ikke finnes noen som flyr strekka ellers).
 
Hadde du ikke vært så opptatt av å "ta meg" for det meste jeg sier, så hadde du fått med deg at jeg snakket om @Andreaszan sitt tilfelle. Så vidt jeg vet er det ingen som flyr MMX-OSD til vanlig, ergo min uttalelse "hvem skulle det vært codeshare med?" (siden det ikke finnes noen som flyr strekka ellers).
Okay. Første sætning giver ellers udtryk for at det er helt generelt:
6000-serien er ekstrafly, enten i forbindelse med ferier (ekstra kapasitet), kansellerte flighter pga vær eller teknisk som går med nytt flightnummer, et cetera.
 
A

Aurora

Guest
Okay. Første sætning giver ellers udtryk for at det er helt generelt:

Ja det kan godt hende jeg har formulert meg dårlig :) Målet var iallefall å omtale MMX-OSD saken "isolert sett" i andre del av innlegget. Første del var et forsøk på å formidle at 6000 serien også (ja, det ordet burde nok vært med :p ) benyttes mye for ekstrafly.
 
A

Aurora

Guest
Ekstrafly satt inn 18 Juni mellom ARN og OSL. Som man kan se: vanlig opptjening av eurobonuspoeng.

17682025089_9c44b012ae_b.jpg
 

JohnBrander

Medlem
SAS system hänger helt enkelt inte med. 6000 serien har länge varit LH codeshare (?) och nu har SAS slut på flightnr och börjar använda sig av 6000 serien. Den som tog det beslutet känner säkerligen inte till codeshare-serien...
Frågade en SAS skeppare om just detta, eller egentligen var frågan vilken callsign de har när de flyger hem plan från ex Boeingfabriken. Svaret var att 6 och 7000 serien är charter, och 8 och 9000 serien är tekniska flygningar. Han kan ha förenklat svaret och inkluderat tillfälliga flighter i 6 serien.

Visst har väl codeshare med LH slutat? Eller finns det fortfarande kvar ett tag till?
 
Toppen