Senaste nytt

SAS flygning, operated by QA Cimber? Gick inte Cimber i konkurs?

Agö

Medlem
Ok, kanon! Tack för info. Varför är CRJ-200 inte skoj? Jag älskar CRJ-900 och tyckte det skulle bli intressant att för första gången prova CRJ-200. Hoppas det inte är mycket folk på flyget bara, att ha två säten i ett CRJ-900 är kanon, men att sitta brevid någon i samma flygplanstyp är riktigt kass :)

SAS CRJ-900 är ju sprillans nya (OK, några år på nacken nu) - diggar dessa kärror starkt (alltid skönt att flyga till Bryssel eller Göteborg med dom). Cimbers CRJ-200 har 15-20 år på nacken. Rejält slitna enligt min mening. Flög tidigare i år SAS CRJ-900 CPH-PLQ och kunde jämföra med Cimber CJR-200 på PLQ-CPH. Som dag och natt.
 

SK1989

Medlem
Ok, kanon! Tack för info. Varför är CRJ-200 inte skoj? Jag älskar CRJ-900 och tyckte det skulle bli intressant att för första gången prova CRJ-200. Hoppas det inte är mycket folk på flyget bara, att ha två säten i ett CRJ-900 är kanon, men att sitta brevid någon i samma flygplanstyp är riktigt kass :)
CRJ200an känns liten och aningen instängd pga de små och felplacerade fönstren.. Den nya generationen 700/900/1000 har inte det problemet och är då mycket luftigare! För övrigt är exitrow rad 8 och där är det gott om plats för benen! god tur!
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
SK flight, operated by QA Cimber? Gick inte Cimber i konkurs?

Crj200 är som sagt ingen hit, funkar väl CPH-HAM med 30 minuters flygtid...men fy för mer.
LUX måste vara närmare 1:15-1:25? Men det är ju samma med många bolag KL varvar F100/ERJ190&737 på en hel del rutter, liksom Lufthansa. Och omborddservicen hos SAS(operated by cimber är väl densamma?)
 

mry

Medlem
Jag ska nog åka Canadair RJ 900 för första gånger från GOT till ALC med SAS den 24/11 så får väl se vad jag tycker om de då.
 
Jag får i alla fall flyga min favorit CRJ900 CPH-LUX. Ser inte lika mycket fram emot CRJ200 längre, LUX-CPH 1,5timme. Får väl försöka mig på rad 8, tack för tipset!

mry> Jag tror nog du kommer gilla CRJ900, om manhar en positiv inställning och försöker tänka "ooh lite PJ känsla". Sen gillar jag de större fönstren som CRJ900 har. Tycker att de är gigantiska jämfört med alla andra flygplan jag flygit med (Har inte flygit A380 eller 787)
 
Toppen