Senaste nytt

SAS Fast Track på Landvetter Utrikes (GOT)

bnr

Medlem
_Varje_ gång jag gått i fast tracken på GOT utrikes har jag fastnat i någon bomb/explosiva-ämnen-kontroll och hatat mitt liv i 3-20 minuter medan de svabbat allt jag äger... Riskerar inte att ta fast track längre på GOT... :p
Hahahah, jag blev svabbad på händerna och skorna idag. :D
Första gången jag blivit svabbad på händerna faktiskt. De kanske trodde jag har skjutit med vapen eller något...

Tog dock inte mer än 20 sekunder.
 

mha321

Medlem
Jag kom igenom utan problem idag :) Däremot inte på arlanda på väg ner igår.. Så lite slump är det väl med i det hela ändå :) Faktum är att jag tror aldrig jag blivit svabbad i fasttracken i GOT.
 

mha321

Medlem
Vet inte om det varit så ett tag, men idag hade de placerat ut två personer specifikt att hålla vakt i fasttrack. Sedan de flyttade kotrollen till nedanför trappan blev det tydligen vanligt att folk smet in i den där uppe även utan tillgång. Då satte de extra band under de som fanns så man inte kunde ta sig förbi under de vanliga banden -- och då började folk försöka klättra och hoppa över istället.

Känns som en ineffektiv lösning - får hoppas de får ordning på någon bättre sådan permanent. För det är ju också ett symptom på att fasttrack faktiskt fungerar på GOT...
 

TasselT

Medlem
Nya automatiska inpasseringen är riktigt dåligt utformad. Passerade den i går och skyltningen att det är inpasseringen längst till höger som är "Fast track" är väldigt lätt att missa om man kommer direkt från bagagedroppen.
Nu stod det en vakt högst upp i trappan och släppte igenom resenärer till "Fast track" som missat detta och gått igenom den normala inpasseringen och förvirrat konstaterat att dom gått fel.
Hur tänkte Landvetter egentligen här ? Personalbesparing ? Knappast då det nu verkar behövas 2 personer (mot tidigare en) för att hjälpa vilsna passagerare samt att bevaka att ingen obehörig smiter in i "Fast Track".

/ TT
 

mha321

Medlem
Nya automatiska inpasseringen är riktigt dåligt utformad. Passerade den i går och skyltningen att det är inpasseringen längst till höger som är "Fast track" är väldigt lätt att missa om man kommer direkt från bagagedroppen.
Nu stod det en vakt högst upp i trappan och släppte igenom resenärer till "Fast track" som missat detta och gått igenom den normala inpasseringen och förvirrat konstaterat att dom gått fel.
Hur tänkte Landvetter egentligen här ? Personalbesparing ? Knappast då det nu verkar behövas 2 personer (mot tidigare en) för att hjälpa vilsna passagerare samt att bevaka att ingen obehörig smiter in i "Fast Track".

/ TT

Det var inte meningen att det ska stå någon där uppe. De står där för att folk hoppar över räcket. Den andra funktionen är garanterat bara en oplanerad bonus.

Har själv bara kommit utifrån och då är det glasklart. Låter som de helt enkelt behöver en extra skylt..
 

Joakim

Medlem
Jag pratade med personalen häromdagen och det har med utrymningsvägen att göra att dom inte får spärra av och avgränsa så som det ser ut nu.
Till höger om rulltrappan håller dom på att bygga så det blir nog en rulltrappa till för en helt avgränsad Fast Track.
 
  • Gilla
Reactions: olo

Mikeswe

Medlem
Någon som vet om det fortfarande bara är EBG/EBD som gäller om man skall med en LH flight och vill utnyttja Fasttrack på Landvetter? Dvs, skall man regga sitt SK EBD eller Avianca LM*G , eller spelar det någon roll?
 
Toppen