Senaste nytt

SAS Fast Track på Landvetter Utrikes (GOT)

MarcusC

Medlem
Håller med det inte är optimalt, men de flesta resenärer brukar ändå respektera/visa hänsyn. Inkl jag själv om jag inte har Fast Track tillträde vilket man ju tyvärr inte har med ex vis AirBerlin eller BA
 

varva77

Medlem
Flög i dag från Landvetter, något jag gör väldigt sällan så jag undrar vad som gäller angående Fast Track vid inrikesgaterna?
I dag var det lite halvfullt med folk när jag kom dit och det var en skärm i taket som pekade åt sidan att det var Fast Track för SAS och Norwegian (guld, premium osv), därför vek jag av åt vänster efter scanning av boardingkort. Personalen sa då åt mig att de inte har Fast Track längre och att jag därför var tvungen att ställa mig i vanliga kön. Det var flera som såg ut som "rutinerade" som försökte men med samma resultat, snopna och förvånade fann de sig och ställde sig lydigt och svenskt i kön utan att fråga närmare. Eftersom de såg väldigt förvånade ut så måste detta vara något nytt eller var det personalen som var ute och cyklade???
 

olo

Medlem
Säkerhetskontrollen vid gamla inrikes använder man numer bara om man flyger med Malmö, så förstår om Fast Track är borta. SAS flighter är flyttade närmare loungen, så då är säkerhetskontrolllen på gamla utrikes närmare. Där fungerar fast track.
 

Pho

Medlem
Personligen hoppas jag på att SkyTeam snart också får fast track i Göteborg! Känns ju lite trist att till och med Norwegian har fast track men inte SkyTeam!
 

varva77

Medlem
Ok!
Säkerhetskontrollen vid gamla inrikes använder man numer bara om man flyger med Malmö, så förstår om Fast Track är borta. SAS flighter är flyttade närmare loungen, så då är säkerhetskontrolllen på gamla utrikes närmare. Där fungerar fast track.
Ok! Då är jag med...
 

bnr

Medlem
Säkerhetskontrollen vid gamla inrikes använder man numer bara om man flyger med Malmö, så förstår om Fast Track är borta. SAS flighter är flyttade närmare loungen, så då är säkerhetskontrolllen på gamla utrikes närmare. Där fungerar fast track.
Har varit på GOT i nov och dec, då har jag minst en gång gått genom fast tracken vid gamla inrikes.
Däremot; idag när jag skulle igenom så var det världens kö och jag frågade: Har ni ingen fast track längre?, fick svaret att den är borttagen och att man kan gå igenom "utrikes", sagt och gjort, effektiv fast track där. :)

Kanske är så att den är bortplockad "på riktigt" nu från gamla inrikes.
 

SNIFF

Medlem
Har varit på GOT i nov och dec, då har jag minst en gång gått genom fast tracken vid gamla inrikes.
Däremot; idag när jag skulle igenom så var det världens kö och jag frågade: Har ni ingen fast track längre?, fick svaret att den är borttagen och att man kan gå igenom "utrikes", sagt och gjort, effektiv fast track där. :)

Kanske är så att den är bortplockad "på riktigt" nu från gamla inrikes.

_Varje_ gång jag gått i fast tracken på GOT utrikes har jag fastnat i någon bomb/explosiva-ämnen-kontroll och hatat mitt liv i 3-20 minuter medan de svabbat allt jag äger... Riskerar inte att ta fast track längre på GOT... :p
 
Toppen