Senaste nytt

SAS Fast Track på Landvetter Utrikes (GOT)

D

Deleted member 4971

Guest
OT-fråga, någon som vet om man kommer genom säkerhetskontrollen i utrikesdelen även om man flyger inrikes? Lite onödigt att runda halva flygplatsen på väg till loungen om det går att slippa. Förstår inte riktigt varför de har kvar båda, nu när bagdrop är i utrikesdelen och det är öppet genom hela airside...

Jag har blivit stoppad bägge gångerna jag försökt mig på det. Svaret från Landvetter är även nix pix. Inrikes ska använda inrikes och tvärtom.
 

ekf

Medlem
Jag har blivit stoppad bägge gångerna jag försökt mig på det. Svaret från Landvetter är även nix pix. Inrikes ska använda inrikes och tvärtom.

Som misstänkt. Vi får hoppas att de åtminstone samlokaliserar kontrollerna så småningom, gärna med en egen fålla eller priofålla åt inrikes :)
 

nota bene

Medlem
Går inte, gjorde ett tappert försök idag, men det gick fortfarande inte. Förstår inte varför man inte släpper på det. En sak att man behåller båda och vill försöka få de flesta att gå direkt mot inrikesgate, men verkar ju dumt att man inte kan använda den. Speciellt för oss som ska till loungen...

OT-fråga, någon som vet om man kommer genom säkerhetskontrollen i utrikesdelen även om man flyger inrikes? Lite onödigt att runda halva flygplatsen på väg till loungen om det går att slippa. Förstår inte riktigt varför de har kvar båda, nu när bagdrop är i utrikesdelen och det är öppet genom hela airside...
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ja det känns onödigt att gå via inrikes när man ska till loungen direkt. Tycker gott Landvetter borde testa att tillåta och sen om det inte fungerar bara ändra tillbaka, då har man trots allt gjort ett försök.
 

MarcusC

Medlem
Bättre det gick använda båda säk-kontrollerna oavsett avgång ju. Det är ju ändå öppet på "andra sidan"...?!

Så vad är vitsen med en inrikes kontroll längre?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Bättre det gick använda båda säk-kontrollerna oavsett avgång ju. Det är ju ändå öppet på "andra sidan"...?!

Så vad är vitsen med en inrikes kontroll längre?

2 flöden, det ska gå snabbare och inte stocka upp en massa folk.
 

NotRyan

Medlem
Alltså, jag kan förstå att dom inte vill ha alla inrikespax i den stora kontrollen i incheckningshallen, men jag tror ändå inte att det blir så eftersom businesspaxen som kommer nära inpå avgång och uppskattar snabbhet och närhet till gate ändå kommer att använda den nuvarande inrikes-securityn..
 

henke12

Medlem
Gick nyss igenom Fasttrack på utrikes Landvetter, första gången jag är här på nåt år eller så.

Det var 2 flöden in, Precis innan själva kontrollen var det endast ett flöde öppet varav en lite skylt upplyste Ej-fasttrack-passagerarna "Ge företräde till kön från höger"

Tror ni någon gjorde det? När 5st "vanliga" passagerare hade gått före mig frågade jag kvinnan som gick förbi om hon såg skylten.
Nej, vadå fasttrack? DET HAR JAG HAR ALDRIG HÖRT TALAS OM!
Jag ska ju med ett flyg!
Att dessutom 3st bakom henne högljutt börja klaga att jag trängde mig gjorde inte saken bättre.

@GOT Landvetter Airport . Titta gärna på andra alternativ hur man ska styra flödena när det bara är en kontroll öppen. Detta kändes inte särskilt premium.
 
Toppen