SAS Fast track Kastrup

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av FCT, 2 September 2015.

1. FCT

FCT Guest

Jag är SEN inom M&M och flyger oftast Lufthansa. Eftersom Lufthansa inte erbjuder fast track på Kastrup så har jag börjat snegla på att fixa ett EBG.

Måste jag ha EBG inlagt i bokningen för att få fast track på Kastrup, eller räcker det att vifta med EBG-kortet? Jag vill lägga alla miles på M&M eftersom jag brukar dem till C/F awards på Lufthansa Group.

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter att de infört en speedgate är det ju en klar fördel att ha det inlagt i bokningen så att du kan scanna boardingkortet. Det finns dock alltjämt en FT-vakt som sitter efter speedgaten och tar hand om "problem" så jag antar att det bara är att gå till henne med EBG-kortet annars.

3. FCT

FCT Guest

Ok låter ju bra, så det är alltså ingen regel som säger att man måste ha EBG inlagt i bokningen för att få SAS Fast track?

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, någon sådan regel finns inte. Finns väl många som inte får tjäna bonuspoäng på t.ex. tjänsteresor men som ändå är EBG privat och följaktligen kan använda sig av status vid resandet.

pep och FCT gillar detta.
  5. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hjälper det verkligen med EBG i SAS fast track i CPH om man flyger med Lufthansa (eller annat Alliance bolag)?
    Har själv blivit avvisad med EBD när jag är bokad på Lufthansa.
    Måste även flyga med SAS för att slinka igenom.

6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och flyger man med SAS så kommer man väl igenom med *G ?

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, du har FT som EBG även om du flyger med annat Star Alliance-bolag.
    • Du är välkommen att använda Fast Track om du...
      • reser i Wideroe Business eller Flex
      • är EuroBonus silvermedlem och reser i perioden 1 jul - 31 aug eller 15 dec - 15 jan
      • är EuroBonus Guld- eller Diamantmedlem (oavsett biljettyp), förutsatt att resan sker med SAS, Wideroe eller annat Star Alliance-bolag
      • reser i Business med en av våra samarbetspartner på ett SK flightnummer

Om du flyger Go med SAS och inte är EBG men annan *G så ska du inte ha rätt till FT. Att tillämpningen är en annan är en annan femma.

Tyvärr! Är du guldmedlem hos någon av våra Star Alliance partners, eller om din flygning sker med annat bolag, så kan du inte utnyttja Fast Track. Kolla din resplan - "Flight operated by".

FCT gillar detta.
  8. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På Landvetter har inte heller Lufthansa avtal om fast track, men det går alldeles utmärkt som EBG. På agentens skräm dyker den fina stämpeln [Fast Track OK] upp.

Jakob Österberg gillar detta.
  9. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, du har FT som EBG även om du flyger med annat Star Alliance-bolag.
    Agö,
    Gäller detta verkligen även SAS FT på Kastrup?
    I så fall har jag blivit felaktigt nekad när jag som EBD rest med Lufthansa

10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har blivit felaktigt nekad. Jag har aldrig blivit nekad som EBG/D när jag åkt med annan Star Alliance-carrier från Kastrup.

FCT gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!