Senaste nytt

SAS familjekonto

tourist

Medlem
Jag skapade ett konto för min mor, anslöt det direkt till mitt familjekonto och efterregistrerade sedan ett par resor hon gjort veckan innan. Men eftersom dessa resor då fick ett registreringsdatum som låg före anslutningen så fördes de inte över. :( (Hoppas kan man ju alltid...) Så nu har hon 5k poäng svalpande på sitt konto. Jag får väl ta bort henne från familjekontot igen och dra hennes kort i Preem-pumpen tills det räcker för en inrikesflygning... Eller kanske hyra en film i hennes namn?
 

Charlie D

Medlem
Blir så trött på att man alltid måste vakta SAS när det gäller att få in poängen. Detta gäller ju både från sk. "Partners" och SAS själva...
I mitt fall har de fört över 0 poäng istället för de närmare 5,000 som var månadens skörd. Blir till att maila....igen
 

MajaKlara

Medlem
Jag har dessvärre svårt att greppa hur familjejkontot funkar och vore tacksam om någon vill hjälpa till att räta ut frågetecknen.
Om jag registrerar mig som mottagare och son + make som givare, vad händer då med mitt "ursprungliga" Eurobonuskonto och poäng? Står jag både på familjekonto och "vanligt" Eurobonuskonto? Eller ramlar alla poäng in på mitt nuvarande konto?
Finns det några nackdelar/risker med att ansluta son + make till familjekonto och mig som mottagare?
 

varva77

Medlem
Ramlar in på ditt vanliga konto precis som vilka poäng som helst en gång i månaden, dock alltid som extrapoäng. Det skapas inte ett "familjekonto" utan du är endast mottagare. För dig finns det inga nackdelar att de ger till dig på något sätt och egentligen inte för dem heller så länge ni håller sams och att du bjuder på en resa emellanåt... annars är nackdelen att deras intjänade poäng hamnar på ditt konto men som sagt ni förlorar inga poäng totalt eller liknande.
 

palmen

Moderator
Någon som vet om man kan ha sin bror/syster på familjekontot?
Läser man reglerna står följande
"Families can consist of up to eight (8) individuals. “Families” includes partner, husband, wife, parents and children. At a minimum, there must be two (2) individuals in a Family Pooling account (the “Account”)."

Om en av mina föräldrar är huvudkonto så skulle ju både jag och min bror kunna vara med på familjekontot.
Om jag däremot står för familjekontot tolkar jag det som att bror/syster inte räknas?
 
Toppen