Senaste nytt

SAS familjekonto

Maja

Medlem
Varje gång min familj samlar poäng så skriver jag till SAS kundtjänst och undrar om de för över poängen eller om jag ska göra det själv och låta dem ersätta mig för överföringskostnaden. Magiskt nog har poängen överförts all eftersom :)
Imponerande! Om jag hade vetat det när familjekontot togs bort...

Kan du lägga upp vad du har skickat och till vilken adress? Det handlar nog om närmare 150k poäng iaf för vår familj som nu är på två konton där de inte gör så stor nytta då det är jag som sitter på Amex 2-4-1 t.ex...
 

nollbit

Medlem
Imponerande! Om jag hade vetat det när familjekontot togs bort...

Kan du lägga upp vad du har skickat och till vilken adress? Det handlar nog om närmare 150k poäng iaf för vår familj som nu är på två konton där de inte gör så stor nytta då det är jag som sitter på Amex 2-4-1 t.ex...
Jag har bara mailat den vanliga supporten (ej guld). Jag gjorde det här i två gånger i våras. Oftast fick jag köra det ett par vändor. Idel nej, men sen helt plötsligt var poängen överförd.
 

P-L

Medlem
Jag har bara mailat den vanliga supporten (ej guld). Jag gjorde det här i två gånger i våras. Oftast fick jag köra det ett par vändor. Idel nej, men sen helt plötsligt var poängen överförd.

Hade du/ni familjekonto tidigare? Sambon har 100k på sitt konto som hon dragit in när vi rest och hade ju varit sweet om de kunde föras över till mig iom 2-4-1.
 

mha321

Medlem
HElt ofattbart att man fortfarande sitter i denna situation utan att ens har ett helt okomplicerat poolkonto som placeholder tills en mer permanent lösning existerar. Vad är det egentligen SAS är rädda för?
Det rimliga just nu är väl att i princip allt annat som är customer facing har lägre prioritet än att fixa hemsidan. Detta inkluderar allt det nya eb man pratade om såsom familjekonto och lifetime gold. Problemen med hemsidan kostar nog väldigt nycker mer i förlorade intäkter...
 
Dagens (inte så väskrivna svar fr SAS)

"Den enda information vi har är att SAS EuroBonus ledning valt att skjuta på releasen av nya SAS EuroBonus familjepool.

SAS EuroBonus alla medlemar möjligheten att föra över poäng mellan kontot. Avgiftren för detta är EUR5 per 1000 poäng.

Vi har idag ingen information om när nya SAS familjepool kommer att återinföras.

Tills dess gäller samma regler för alla medlemar. Överföring av poäng sker mot en mindre avgift."


Mindre avgift kan man ju ifrågasätta när det handlar om tio tusentals poäng eller ännu mer.
Att jag skulle betala 1500 för att föra över min 3-åriga sons poäng känns bara riktigt snålt...
 

mha321

Medlem
Håller med om att det inte är speciellt välskrivet.

Men däremot tycker jag det var ovanligt tydligt från kundtjänst och talar om precis vad som gäller och vilka alternativ som finns.

Priset är uppenbart satt för att man inte ska använda det annat än i gränsfall. Det blir helt orimligt. Detta är säkerligen helt medvetet.

Så om möjligheten att gratis eller billigt föra över poäng till andra, familj eller inte, är viktigt så ska man helt enkelt för närvarande sluta använda eurobonus och spara i annat program. Det valet skulle jag göra i det läget.
 
Jag kan förstå att inte base miles (statusgrundande) är ok att "for free" föras över men de kunde väl poolas som extra points istället?
 

palmen

Moderator
Jag kan förstå att inte base miles (statusgrundande) är ok att "for free" föras över men de kunde väl poolas som extra points istället?
Som sagt, finnas andra saker som är viktigare att fixa än just detta. Det finns nog inte en enda människa som är nöjd med hur det här har utvecklat sig men det gäller att prioritera lösningar för det som är mest kritiskt först och inte lägga tid på andra saker. Om poängöverföring skulle bli gratis utan att man har familjekonto på plats skulle man i teorin kunna få hur mycket poäng som helst från vem som helst som inte är ens familj. För att lösa det problemet måste man utveckla nya lösningar istället för att fixa det som verkligen är kritiskt.
 
Toppen