Senaste nytt

SAS försvar mot att de tar bort Champagne i Business och Economy Extra Intra-Europa

Bwan

Medlem
Ramlösa innehåller också bubblor och kommer i flaska. Varför inte?

Dumsnålheten hos SAS verkar aldrig sluta att förvåna.

SWISS bland andra måste gotta sig ordentligt i dessa pinsamma fadäser.
 

TheEagle

Medlem
Flög till Paris med SAS i C förra helgen. Då serverades i alla fall champagne när man bad om det. Tyvärr så var jag inte så sugen på champagne på morgonen när jag flög i Y till Nice för några dagar sedan så jag vet om det var annorlunda på den flighten. I Cloud Shop-katalogen finns champagne fortfarande kvar till försäljning i M-klass. Dock med tillägget, endast på flygningar inom Europa.
 

MarcusC

Medlem
Skall ringa eller maila customer relations oxå. Snart kommer man väl byta Ramlösa mot Eldorado....

SAS DK kör väl för övrigt Britwick i småburkar för bubbelvatten?!
 

Alx

Medlem
Skall ringa eller maila customer relations oxå. Snart kommer man väl byta Ramlösa mot Eldorado....

SAS DK kör väl för övrigt Britwick i småburkar för bubbelvatten?!

LOL!! Statliga företags dumheter slutar aldrig att förvåna. Det kommer säkert att hända om inte konkursen hinner före vill säga.

Fast varför skulle de välja Eldorado? det kostar trots allt säkert någon krona. Mitt spartips till SAS är att fylla kranvatten i gamla återvunna petflaskor på flygplatsen. Surdegarna i SAS Customer Relations kommer säkert på någon "fyndig" motivering även till denna "förbättring"!
 

Roger J

Medlem
Flög i Y (Economy Extra) till DBV (Dubrovnik) från Stockholm häromdagen. Allt man beställde kom från BoB-vagnen (!). Stora PET-Ramlösa, Pommery-champagne etc. För övrigt en mycket serviceinriktad göteborgscrew.
 

niksal

Medlem
Ett litet smakprov på SAS nya service koncept intraScan.... Notera SAS Champangnen till höger på bilden:mad:

Visa bifogad bild 8276

Detta är alltså en C biljett vi pratar om! Och JA alla besserwisser jag vet att eco+ och business är samma intraScan men man säljer dock bussiness full flex C biljetter till det oslagbara priset av nästan 330 euro enkel... Snacka om bedrägeri!

Ha detta i åtanke nästa gång Ni gnäller på LH.

SAS jag saknar Er INTE

Vill bara säga att HEL-CPH för 330 enkel ger dig en plats i Economy. Skall du ha Blue1 "Premium" kommer du inte så billigt. Vi snackar 400€ för en enkel...
 

Jonas C

Medlem
Snackade med en vän häromdagen, som tidigare jobbat som kabinpersonal på SAS att Champagne sällan efterfrågas av kunderna. I och med att det inte är en färskvara, så ligger flaskorna kvar i galley på flera flygningar. Han menade att det allt för ofta skedde stölder från personalens sida, dvs att de plockade med sig oöppnade flaskor hem i väskan. I och med att det är fri servering så är det väldigt svårt för bolaget själva att avgöra om flaskorna konsumerats av kund eller ej. Med andra ord är nog detta en av huvudanledningarna till att man slutar med champagne ombord (för vem tusan vill göra sig besväret att sno hem några flaskor billigt mousserande? ;) )

På SJ hade man tidigare Champagne till försäljning i 1klass, men även där togs det bort för just samma anledning.
 

Palazzi

Medlem
Snackade med en vän häromdagen, som tidigare jobbat som kabinpersonal på SAS att Champagne sällan efterfrågas av kunderna. I och med att det inte är en färskvara, så ligger flaskorna kvar i galley på flera flygningar. Han menade att det allt för ofta skedde stölder från personalens sida, dvs att de plockade med sig oöppnade flaskor hem i väskan. I och med att det är fri servering så är det väldigt svårt för bolaget själva att avgöra om flaskorna konsumerats av kund eller ej. Med andra ord är nog detta en av huvudanledningarna till att man slutar med champagne ombord (för vem tusan vill göra sig besväret att sno hem några flaskor billigt mousserande? ;) )

På SJ hade man tidigare Champagne till försäljning i 1klass, men även där togs det bort för just samma anledning.

Men kabinpersonalens små "stölder" är ju ingenting mot bagagelastarnas.... de plockar ju det riktiga guldet = businessclass-taggar.
 

Alx

Medlem
Snackade med en vän häromdagen, som tidigare jobbat som kabinpersonal på SAS att Champagne sällan efterfrågas av kunderna. I och med att det inte är en färskvara, så ligger flaskorna kvar i galley på flera flygningar. Han menade att det allt för ofta skedde stölder från personalens sida, dvs att de plockade med sig oöppnade flaskor hem i väskan. I och med att det är fri servering så är det väldigt svårt för bolaget själva att avgöra om flaskorna konsumerats av kund eller ej. Med andra ord är nog detta en av huvudanledningarna till att man slutar med champagne ombord (för vem tusan vill göra sig besväret att sno hem några flaskor billigt mousserande? ;) )

På SJ hade man tidigare Champagne till försäljning i 1klass, men även där togs det bort för just samma anledning.

Hahaha... Ibland är det riktigt underhållande när f.d. anställda och arbetare spekulerar i orsaker de inte har en susning om. Hur troligt är det att SAS tar bort champagne ombord pga personalens stölder? Jag tror inte att SAS flygvärdinnor har svårare att skilja på mitt och ditt, än exempelvis flygvärdinnor anställda på Air France, Finnair och Alitalia. Vad jag vet så serverar dessa flygbolag fortfarande champagne i business class?!

Vore det dessutom inte mer rimligt att "skära bort" grundorsaken till ett problem? Problemet är ju i det fallet inte champagnen utan personal som inte förstår skillnaden på vad som är ditt och mitt. Att behålla anställda som stjäl är ju direkt skadligt för ett företag, särskilt inom serviceyrken. Att dessutom ta bort allt som några få oärliga anställda kan tänkas vilja stjäla vore ju direkt omöjligt. I vart fall så länge man inte vill bli som Ryanair som inte bjuder på någonting alls.
 
Toppen