SAS försvar mot att de tar bort Champagne i Business och Economy Extra Intra-Europa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Adam, 26 Juni 2012.

1. Adam

Adam Medlem

Hej allihop!

Skrev på SAS facebooksida och frågade varför de tagit bort, där sa de att kunderna hade önskat mousserande..

När jag ringde inflight service sa det att det var en besparingsfråga. Den mycket arrogante mannen sa att det känner väl du säkert ingen skillnad på. Det sa jag att jag visst gjorde. Då sa han att jag var den förste som klagat på detta!! Det kan väl ändå inte stämma? Uppmanar alla att ringa customer realations på sas.

Så dåligt av SAS att ha sådana arroganta personer på den avdelningen.

ARG!

1 person likes this.
  2. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undrar vilken besparing det blir!

Jag ringer genast!

3. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför skulle man önska bort Champagne och önska in mousserande vin som inte kommer från regionen? Kanske skall de titta på MySASIdea där Champagnen ligger högt och finns omskrivet ett antal gånger.

Det är ju som sagt bara en principsak.

1 person likes this.
  4. Airbus747

Airbus747 Medlem

Den mycket arrogante mannen sa att det känner väl du säkert ingen skillnad på.

I min värld så byt ut denne bittra man omgående.
    Oavsett om han bara gör enl. nya besparingsförslag så borde fanskapet lära sig veta hut.
    Hans utkomst kommer inte enbart från skattebetalarna utan även från KUNDEN.

1 person likes this.
  5. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skickat brev till SAS Customer Relations...

6. Jacob

Jacob Medlem

Att det är av besparingsskäl var väl inte särskilt svårt att lista ut, men att referera till någon undersökning att passagerarna vill ha det så känns bara fånigt.

De enda jag kan tänka mig acceptera förändringen är de som ändå inte dricker champagne/mousserande ombord, antingen av personliga skäl eller för att man reser i tjänsten. Men där gör det i alla fall ingen skillnad kostnadsmässigt för SAS.

7. cmj

cmj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    och om det nu är så få som dricker champagne ombord så borde väl inte några flaskor förstöra SAS resultat?!

Då är det väl bara att spara champagnen till dom som frågar efter det, svårare behöver det ju inte vara, eller?!

8. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Byt ut? I min värld är det en lön att spara in på, det finns så mycket uttråkade människor som arbetar med saker de inte brinner för,
    säg upp dem och spara in lönen, de bidrar ändå inte till slutresultatet.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Underlätta gärna genom att skriva deras telefonnummer.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!