Senaste nytt

"SAS Första klass till LA - WOW!"

SG

Medlem
Det finns faktiskt en värld utanför BC och människor som inte alls har koll på vad klasserna kallas. Och som dessutom inte bryr sig. Lite väl hårt att förlöjliga den som inte är invigd i "vår" värld :)
 
Skillnaden är ju dock att hon kallar det för first class när det inte är first class, man har helt enkelt benämnt det felaktigt.
Blå skor till blå jeans är ju inte fel benämning på något sätt, sen kan folk som kan mode gärna få uttala sig om huruvida det är en bra kombination eller inte.
Stor skillnad på saker som passar ihop jämfört med att kalla saker för något som det inte är. Skulle jag kalla ett par golfskor för fotbollsskor så har man ju samma typ av felaktighet. Båda är skor men helt olika produkter.
Har man inget bättre för sig kan man ju ifrågasätta hennes intelligens och skratta åt henne. Dock säger det nog mer om den som skrattar än om henne. Hon upplevde en schysst produkt och gillade den. Som sagt, kan amerikanska flygbolag benämna det first kan väl hon också?
 

Senator

Moderator
Jag kan bara hålla med @SG här. Vi har alla olika referensramar och kunskapsnivåer. Det är som jag skulle upptäcka någon okänd hudvårdsprodukt och sedan blogga om denna som det var det häftigaste jag hade upplevd. Vi behöver inte löjliga andra för att de inte har samma intresse, kunskap och referensramar.

Det här skulle kunna varit mig ca 1996 när jag fick åka SAS affärsklass första gången. Som tur hade jag ingen blogg, men Remy Martin XO Cognac och Sony 8" Videospelare med eget bibliotek var min whoa! ;)
 

Voyageur

Medlem
Inte bara att texten i sig innehåller faktafel men bilderna saknar dessutom all form av teknik. Jag tar en bild av mig själv med ögonbindel på pannan för att beskriva SAS nedfällda business stol och sen ursäktar jag det genom att skämta om att man faktiskt inte ser det på bilden....suck. Måste bli SAS fotograf, vägen verkar enkelt utstakad.
 

Flying Finn

Medlem
Blir väl kallad sexist till följande, men kan ju inte låta bli att säga det högt: om inget annat positivt, så vilken snygg brud. :D

(Dock inte i min stil - även på insidan!)

Jag gillar verkligen BC, men ibland är det lite väl skyddad verkstad. Hon åkte business, hon var nöjd med det. Då är det betydligt värre att de amerikanska flygbolagen får kalla sin domestic First för just First. Det om något är skandal.

Instämmer. Det är nog värre när en hel stor grupp konsumenter talar om första klass, fast hård- och mjukvaran motsvarar ofta en blandning av Ryanair eller någon annan LCC, SAS Plus och den gamla klassindelningen på SAAB 2000 eller ATR72 med SK (ja, jag har flugit med båda i business på TMP). Ack jag väntar redan på min sommarresa i "första klassen" med lite jordnötter eller dylikt, plus någon Canadair som hårdvara! :D Mera realistiskt blir det när den nästan motsvarande hårdvaran fungerar som business till Mexiko eller Karibien.

P.S. Som en liten anekdot: vilken var den största fördelen med att åka C på propellerplanen? Svar: du kunde sno den godaste trekantsmackan före de övriga! :p Det fanns ju inte precis så mycket proviant på lager...
 
Min vän trodde att Thomas cooks "premium cabin" va första klass, det motsvaras med premium economy så som tidigare inlägg säger är att kunskapsnivån är ju inte den bästa hos alla. Man väljer ju vad man har för hobby och bara för att vi är nördar så kan vi inte klandra henne som säkert aldrig flugit Business Class.
 
Man undrar lite hur upplägget funkar. Om de nu betalade för uppgraderingen själva.. Kontaktar man sas i efterhand och säger "jag kan skriva ett bra blogginlägg om er, hur mycket betalar ni"? Annars är det ju inte ovanligt att en" stor bloggare" får en gratis uppgradering tex, men så verkar inte varit fallet den här gången.

Kravet från British Airways för att få en flygbiljett till Japan var att nämna British Airways och deras lounge i texten när en kompis till mig skulle göra ett resereportage om Japan.
 

lillemannen

Medlem
Jag har bekanta som entusiastiskt åker till London i Eco med frun på amex 2for1.
Detta uppmuntrar jag med emfas och förklarar att det är ett lysande kap. Då blir det mindre konkurrens om platserna i F.

Jag har använt 2 st 2-4-1 för att komma ner till Aten när jag behövde bli av med dom.
Alla har inte poäng till att flyga F :D
 
Toppen