Cristoffer Cedergren
Medlem
Undra vad mer än inredning som man har meckat med, nått som kräver testflygning uppenbart...
Man installerar ju nya inredningen i samband med en C-check. Så man har ju i princip rivit ner hela flygplanet och byggt ihop det igen.Undra vad mer än inredning som man har meckat med, nått som kräver testflygning uppenbart...
För oss efterblivna, vad innebär C-check?Man installerar ju nya inredningen i samband med en C-check. Så man har ju i princip rivit ner hela flygplanet och byggt ihop det igen.
Tungt underhåll av flygmaskinen som genomförs vartannat år.För oss efterblivna, vad innebär C-check?
Jag läste nånstans att det bara var en maskin som skulle få D-check samtidigt som ombyggnad, och det var väl Erik som fick det?Man installerar ju nya inredningen i samband med en C-check. Så man har ju i princip rivit ner hela flygplanet och byggt ihop det igen.
Förutom att det är fel datum på grund av förseningen av OY-KBA, så är det så tursättningen ser ut.
Dag 1 12.25 CPH - SFO (åter CPH dag 2 13.20)
Dag 2 15.45 CPH - TYO (åter CPH dag 3 16.05)
Dag 3 18.30 CPH - PVG (åter CPH dag 4 18.30)
sen blir det normalt uppehåll över natt och sen ett nytt varv med SFO dag 5 osv.
Tight program? Tja, sånt är livet för en Airbus 340!
Det kan förekomma förändringar förstås, på grund av förseningar, teknik mm.
Nu tycks 11 november vara premiär för uppgradering till SFO. Vi får hoppas att det stämmer.
Hoppas jag inte det är för jag har min CPH-TYO den 27/11Kalle, går det att utläsa framåt, efter 11/12/13 november? Jag har en flight hem från TYO 27/11.. Går det att se ifall det är nya kabinen (OY-KBA)?